«مبارزه با تروریسم» تنها بهانه بایدن برای حضور نظامیان آمریکا در منطقه

رئیس‌جمهور آمریکا در نامه‌ای به کنگره این کشور ادعا کرد نظامیان آمریکایی برای مبارزه با تروریسم در خاورمیانه خواهند ماند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا امروز (چهارشنبه) در نامه‌ای به کنگره این کشور ادعا کرد استقرار نیرو‌های نظامی در خاورمیانه برای حمایت از متحدان واشنگتن در مبارزه با تروریسم است و واشنگتن به همکاری با شرکای خود در مبارزه با تروریسم ادامه خواهد داد.

وی در این نامه مدعی شد که تعدادی از نظامیان آمریکا به یمن اعزام شده‌اند تا با تروریست‌های القاعده و داعش مبارزه کنند درحالی که براساس گزارش‌های مردم یمن و منابع میدانی تروریست‌های داعش و القاعده در یمن تحت حمایت مستقیم عربستان، متحد اصلی آمریکا هستند و علیه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن عملیات انجام می‌دهند.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه بهانه‌های خود اعلام کرد واشنگتن با هدف مقابله با تهدیدات مستمر تروریستی، حضور نظامی محدودی در سوریه دارد. این درحالی است که نظامیان آمریکا بدون درخواست دولت سوریه به این کشور رفته و چاه‌های نفتی سوریه را در مناطق شمال شرقی این کشور اشغال نموده و منابع طبیعی سوریه را سرقت می‌کنند.

وی درخصوص افغانستان گفت: آمریکا توانایی مقابله با تهدیداتی را که ممکن است از داخل افغانستان با آن مواجه شود، دارد و تعدادی از نظامیان خود را به درخواست دولت لبنان به این کشور و برای مقابله با تروریست‌های داعش و الشباب نظامیانی را به سومالی اعزام کرده است.

بایدن در بخش مرتبط با حضور نظامیان آمریکایی در عراق هم گفت: همانطور که در بیانیه مشترک ۲۶ ژوئیه ۲۰۲۱ در مورد گفت‌گوی راهبردی ایالات متحده و عراق اشاره شد، روابط امنیتی ایالات متحده با عراق به طور کامل به نقش آموزشی، مشاوره، کمک و اشتراک‌گذاری اطلاعات تبدیل خواهد شد و پس از ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ (۱۰ دی ماه) هیچ نیروی آمریکایی با نقش رزمی وجود نخواهد داشت».

پیش از این نیز نماینده آمریکا در امور خاورمیانه و شاخ آفریقا در نشست منامه تاکید کرد نظامیان این کشور از منطقه خارج نشده و آمریکا منطقه را ترک نخواهند کرد.

با وجود اینکه آمریکا دائما ادعا می‌کند درحال مبارزه با تروریسم است، منابع عراقی اعلام کردند درست در مناطقی که نظامیان آمریکا میان مرز این کشور و سوریه مستقر هستند تحرکات تروریست‌های داعش افزایش یافته و مردم این مناطق دائما با خطر ترور و بمب‌گذاری هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار