تاکید فرمانده نیروی دریایی ارتش بر گسترش روابط با عمان

فرمانده نیروی دریایی ارتش در دیدار با رئیس کمیسیون مشترک دوستی – نظامی ایران و عمان بر لزوم گسترش روابط با این کشور تاکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرتیپ عبدالعزیز بن عبداله المنذری رئیس کمیسیون مشترک دوستی – نظامی جمهوری اسلامی ایران و کشور عمان در رأس هیئت نظامی با حضور در ستاد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده این نیرو دیدار و گفت‌وگو کرد.

دریادار شهرام ایرانی در این دیدار با اشاره به روایط دوستانه ایران و عمان گفت: جایگاه جمهوری اسلامی ایران و کشور عمان به علت اشرافیت به تنگه هرمز در جهان مشخص است و صلح‌طلبی و دوستی از اشتراکات اصلی بین دو کشور است.

او عنوان کرده است که در حوزه آموزش و در سطح دانشگاه جنگ تبادل دانشجو تقریبا هر ساله انجام می‌شود که همکاری‌های مشترکی از این قبیل باعث شده تا این دوستی و برادری تا امروز ادامه داشته باشد و با وجود تمامی تلاش‌ها برای تضعیف این رابطه توسط دشمنان و بدخواهان منطقه، همچنان روابط بین دو ملت در اوج پایداری است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرده است که ایران آمادگی لازم در خصوص پذیرایی از واحد‌های نیروی دریایی کشور سلطنتی عمان برای بازدید از بنادر جمهوری اسلامی ایران را دارد تا با بیشتر شدن ارتباطات موجود در زمینه‌های مختلف بیشتر کنار هم باشیم. امنیت و آرامش خواسته اصلی مردم منطقه است. نگاه نیرو‌های مسلح منطقه همان خواسته مردم است که تلاش در این راستا قطعا باعث رشد و شکوفایی اقتصادی و تجاری کشور‌ها و همه مردم منطقه خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرتیپ عبدالعزیز بن عبداله المنذری نیز جمهوری اسلامی ایران و کشور عمان را دارای اشتراکات ریشه‌ای عمیقی دانست و گفت: ما در حوزه دین، فرهنگ و جغرافیا دارای اشتراکات ریشه‌ای عمیقی هستیم و از همه مهم‌تر اینکه در حوزه روابط بین دو ملت دارای ارتباطات دیرینه هستیم.

رئیس کمیسیون مشترک دوستی – نظامی جمهوری اسلامی ایران و کشور عمان گفت: بر گسترش و ادامه همکاری نیرو‌های دریایی دو کشور تاگید می‌کنیم. در رابطه با تامین امنیت دریایی و مقابله با تروریسم دریایی در حوزه خلیج فارس، دریای عمان، تنگه هرمز و به منظور جلوگیری از شیطنت‌هایی که توسط بدخواهان و دشمنان منطقه شکل می‌گیرد، کشور عمان بیش از هر زمان دیگر بر ادامه همکاری‌ها اصرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار