تام کروز، بازیگر احتمالی فیلمی که در فضا ساخته می‎شود

آژانس فضایی بین‌المللی، قصد دارد، گردشگران بیشتری که شامل افراد فضانورد و غیرفضانورد می‎شود را برای کسب اطلاعاتی جدید به فضا بفرستد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از  Digitaltrends، آژانس فضایی روسکوسموس روسیه، از ماه اکتبر تاکنون چهار فضانورد را برای دو ماموریت به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاده است. ناسا برای اولین پرواز خود در فوریه سال ۲۰۲۲، توسط شرکت خصوصی پرواز آماده می‌شود. همچنین این آژانس فضایی، دومین ماموریت خصوصی خود را به ایستگاه فضایی بین‌المللی با استفاده از شرکت Axiom اعلام کرد. ماموریت این شرکت بین پاییز ۲۰۲۲ و اواخر بهار ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد.

یک موشک حامل خدمه‌هایی از مرکز فضایی کندی در فلوریدا بلند می‌شود و تا ۱۴ روز در ایستگاه فضایی، خواهد ماند. هنوز مشخص نیست که چه کسی این پرواز فضایی را انجام خواهد داد، اما پس از تایید ناسا درمورد استفاده از پاسگاه مداری برای فیلمبرداری صحنه‌های یک فیلم، احتمال می‌رود، بازیگر تام کروز ماموریت این پرواز را دردست گیرد.

ناسا

آژانس فضایی گفت: «ناسا و شرکای بین‌المللی آن، صلاحیت فضانوردان خصوصی را برای مأموریت Ax-۲ بررسی خواهند کرد». همچنین اعضای خدمه پیشنهادی تحت آزمایشات پزشکی ناسا قرار خواهند گرفت تا برای پرواز تایید شوند.

نمایش تلویزیونی "واقعیت در فضا" اولین ماموریت شرکت Axiom در اوایل سال آینده است که سه غیرفضانورد و یک فضانورد را حدود یک هفته به ایستگاه فضایی خواهد برد. از بین  این سه نفر، یکی سرمایه‌گذار، یکی کارآفرین و دیگری خلبان سابق جنگنده است. طبق گزارش‌ها، با تقسیم پول بین شرکت‌های Axiom، SpaceX و ناسا، ۵۵ میلیون دلار برای سفر یک عمر پرداخت کرده‌اند.

ماموریت فضانوردان

در طول مدت این سفر، فضانوردان روی تحقیقات خود و پروژه‌های بشردوستانه مختلف کار خواهند کرد. همچنین علاوه بر بازیگر و فیلم‌سازی که در اکتبر از ایستگاه بین‌المللی فضایی بازدید کرد. روسکاسموس اخیراً دو گردشگر فضایی ژاپنی را به ایستگاه فضایی بین‌المللی برد که یکی از آن‌ها میلیاردر یوساکوآ مائزاوا بود. مشخص نیست یوساکوآ چقدر برای این سفر هزینه کرده است.

منتقدان می‌گویند: آژانس‌های فضایی، ایستگاه فضایی بین‌المللی را به یک زمین بازی برای افراد فوق‌ثروتمند تبدیل خواهند کرد. زیرا برخی از این پول‌ها برای تامین مالی کارعلمی، برداشتن بار مالیات‌دهندگان استفاده می‌شوند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.