وضوح بیشتر تصاویر ماهواره‌ای از سال ۲۰۲۳ میلادی

شرکت بلک اسکای طی ماه گذشته ۶ ماهواره را برای سه ماموریت پرتاب کرده که نوید تصاویر ماهواره‌ای با وضوح بیشتری را در آینده می‌دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپیس نیوز، شرکت «بلک اسکای» که ارائه دهنده تصاویر ماهواره‌ای و تجزیه و تحلیل داده‌ها است، در ۳۰ روز گذشته شش ماهواره را در سه ماموریت مختلف به فضا پرتاب کرده است. برایان اوتول، مدیر عامل بلک اسکای، گفت: علاوه بر ۱۲ ماهواره‌ای که در حال حاضر در مدار قرار دارند، شرکت قصد دارد در سال آینده و قبل از انتقال یک فضاپیما با وضوح بالاتر در سال ۲۰۲۳، دو یا چهار ماهواره دیگر را به صورت فلکی خود اضافه کند.

رسیدن به ۱۲ ماهواره فعال در فضا، هدف اصلی شرکت بود، اما با از دست دادن دو فضاپیما در یک ماموریت ناموفق در ماه می‌، این برنامه به عقب افتاد.

اوتول به اسپیس نیوز گفت که پرتاب ماهواره‌ها در سال آینده روند آهسته‌ای خواهند داشت و احتمالا تنها دو تا چهار ماهواره در سال ۲۰۲۲ به صورت فلکی اضافه خواهند شد. این شرکت به همکاری خود با Rocket Lab و اسپیس ایکس برای خدمات پرتاب ادامه خواهد داد.

وضوح تصاویر ماهواره ای

پرتاب نسل جدید ماهواره‌ها از سال ۲۰۲۳

بلک اسکای در ابتدا برنامه ریزی کرده بود که پرتاب ماهواره‌های نسل ۳ جدید خود را در سال ۲۰۲۲ آغاز کند، اما اکنون اولین پرتاب این نسخه از ماهواره را برای سال ۲۰۲۳ هدف قرار داده است. ماهواره‌های نسل ۳ در مقایسه با نسخه فعلی (نسل ۲) که تصاویر یک متری ارائه می‌دهد، تصاویری با وضوح ۵۰ سانتی متر تولید می‌کنند. اوتول همچنین تایید کرد که هدف بلندمدت آن‌ها تشکیل یک صورت فلکی متشکل از ۳۰ ماهواره است.

اوتول گفت که در بازار تصاویر، با محدودیت عرضه مواجه هستیم، زیرا تقاضای فزاینده‌ای برای داده‌ها به ویژه از سوی دولت و آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا وجود دارد.

تصاویر ماهواره ای

برخی از ماهواره‌های فعلی این شرکت می‌توانند ۱۵ بار در روز از یک مکان عکس بگیرند که به نظارت بر فعالیت های اقتصادی و کنترل بر مناطق مورد نظر آژانس‌های امنیت ملی کمک می‌کند. این موضوع همچنین باعث افزایش وضوح تصاویر می‌شود.

بلک اسکای که هفت سال پیش وارد این عرصه شده در حال رقابت با شرکت‌های شناخته شده‌ای مانند Planet است و با رقبای نوظهور در صنعت سنجش از راه دور مواجه است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار