کلاهبردار سایت دیوار شناسایی شد

رئیس پلیس فتا سیستان وبلوچستان از شناسایی و دستگیری فردی که پس از اخذ بیعانه اقدام به کلاهبرداری می کرد خبر داد .

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان  ،  از زاهدان ،  سرهنگ "حسن کیخا"، رئیس پلیس فتا  سیستان و بلوچستان  گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان و مطرح نمودن شکایتی مبنی بر اینکه از طریق آگهی که در دیوار قرار داده شده بود اقدام به خرید انواع لباس کرده که پس از واریز وجه، فروشنده دیگر پاسخگوی ایشان نبودند لذا رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان میرجاوه قرار گرفت.

وی گفت: فرد کلاهبردار در ابتدا به جهت جلب اعتماد مشتری اقدام به دریافت مبلغی تحت عنوان بیعانه می‌کرده و پس از واریز وجه به حسابش، هیچ کالایی برای خریدار ارسال نمی‌کرده است.

وی گفت: با انجام تحقیقات تخصصی، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و مبلغ کلاهبرداری شده به حساب شاکی عودت داده شد و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شد.

رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: تا در هنگام خرید‌های اینترنتی و قبل از رویت و دریافت کالا و خدمات مورد توافق، از پرداخت هرگونه وجوهی در قالب بیعانه یا پیش‌پرداخت خودداری کرده و فریب تبلیغات اغواکننده فروشندگان اینترنتی را نخورند.

وی گفت: شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا با شماره گیری ۰۹۶۳۸۰ مرکز امـداد و فوریت‌های سایبـری از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار