نیکان تهران برای ۸۰ دانش‌آموز روستای "عورکی‌خدابخش" چابهار مدرسه ساخت

مدیرعامل مجمع خیران مدرسه‌ساز چابهار گفت: موسسه نیکان تهران برای ۸۰ دانش‌آموز روستای "عورکی‌خدابخش" چابهار مدرسه ساخت تا سهمی در پیشرفت علمی فرزندان این مرز و بوم داشته باشد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان  ،  از زاهدان ،  عبدالعزیز رامش مدیرعامل مجمع خیران مدرسه‌ساز چابهار  گفت: این مدرسه ۶ کلاسه با زیربنای ۴۰۳ مترمربع و اعتبار ۲ میلیارد تومان ساخته شده است.

وی از حضور خیران برای ساخت مدارس در منطقه بلوچستان و به ویژه سواحل مکران قدردانی کرد و گفت: ساخت و تجهیز بیش از ۲ هزار کلاس درس جدید در شهر و روستا‌های شهرستان‌های دشتیاری و چابهار برای رسیدن به سرانه هشت مترمربع استاندارد کشوری به ازای هر دانش‌آموز ضروری است.

وی گفت: شهرستان چابهار با وجود اینکه به عنوان مرکز تجارت و اقتصاد شهرت دارد، اما از سرانه فضای آموزشی اندکی برخوردار است به‌طوریکه میانگین سرانه فضای آموزشی در شهر چابهار به کمتر از یک مترمربع به ازای هر دانش‌آموز و در سطح شهرستان‌های دشتیاری و چابهار با بخش‌های پیرسهراب و پُلان حدود ۲ مترمربع است.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز چابهار به تحصیل شمار زیادی از دانش‌آموزان در یک کلاس چند پایه با یک معلم اشاره و گفت: یکی از مشکلات اساسی، همین مورد است که کاهش کیفیت تحصیلی شدیدی را به همراه دارد به‌گونه‌ای‌که در بسیاری از روستا‌ها تمامی دانش‌آموزان ۶ پایه به دلیل نبود فضای آموزشی و امکانات تفریحی و ورزشی مجبورند همه ساعات حضور در مدرسه را در یک کلاس نشسته و مطالب دروس هر ۶ پایه را فرا بگیرند.

رامش گفت: مسلما در چنین شرایطی دانش‌آموزان ۶ پایه در یک کلاس با سنین مختلف و مختلط اصلا نمی‌دانند چه چیزی را بیاموزند و روز بعد کدام درس را چگونه آغاز کنند.

وی گفت: متاسفانه علاوه بر فضای آموزشی، مشکل نیروی انسانی در این منطقه کاملا مشهور است و در کلاس‌های درس چابهار و دشتیاری یک معلم در ۲ شیفت کاری انجام وظیفه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع بیش از ۳۰ درصد مدارس موجود حوزه چابهار و دشتیاری بدون انشعاب آب، برق، تلفن، حصارکشی هستند و از طرفی دارای کلاس‌های فرسوده و خشت‌گلی، استیجاری، کانکس (کلاس آهنی پیش ساخته و بدون امکانات) و محوطه‌سازی هستند، گفت: فضای نامناسب برخی مدارس در منزلت دانش‌آموزان باهوش این دیار به عنوان آینده سازان کشور نیست.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز چابهار افزود: انتظار می‌رود مشکلات حوزه آموزش و پرورش چابهار و دشتیاری جدی گرفته شود و وزارت آموزش و پرورش ورود جدی به حل مشکلات مدارس استان سیستان و بلوچستان به ویژه حوزه شهرستان چابهار داشته باشد تا اهداف مورد نظر در بیانیه گام دوم انقلاب در راستای تحقق عدالت آموزشی محقق شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.