حداقل دریافتی معلمان در طرح رتبه‌بندی چقدر خواهد بود؟

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس آخرین جزئیات طرح رتبه‌بندی معلمان را بیان کرد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگوی زنده تلوزیونی گفت: بر اساس لایحه رتبه بندی فرهنگیان، معلمان باید ۸۰ درصد حقوق مربی پایه یک دانشگاه تهران را دریافت کنند.

به گفته‌ی رئیس کمیسیون آموزش مجلس، بر این مبنا هیچ معلمی کمتر از ۸ میلیون و ۲۰ هزار تومان نخواهد گرفت، چون حقوق مربی پایه یک دانشگاه تهران ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است و این نیز پایه حقوق معلمان خواهد بود.

بر اساس لایحه رتبه بندی فرهنگیان، معلمان با رتبه آموزشیار معلم ۲۵ درصد، مربی معلم ۴۵ درصد، استادیار معلم ۶۰ درصد، دانشیار معلم ۷۰ درصد و استاد معلم ۷۵ درصد به مجموع حقوق، مزایا و فوق‌العاده‌های مستمر و ارقام مندرج در احکام کارگزینی معلمان افزوده می‌شود.

منادی معتقد است، این حقوق پایه پرداختی به معلمان خواهد بود و هر معلمی که پایه‌ی بیشتری کسب کند حقوق بیشتری خواهد گرفت. رتبه بندی یک فوق العاده ویژه است که در سطور حکم قرار می‌گیرد و معلم بر این اساس همانند کارمندان دولت هر سال ارتقا می‌گیرند و ۷۳۰ هزار معلم در قالب رتبه بندی معلمان درجه بندی می‌شوند و هدف از آن افزایش منزلت و شان معلم و افزایش کیفیت در آموزش و پرورش است.

رتبه بندی فرهنگیان هم اکنون در آستانه اجرایی شدن است، ولی با این وجود بدون توجه به اینکه چه زمانی این لایحه نهایی شود، افزایش حقوق از ۳۱ شهریور سال جاری یعنی ۱۴۰۰ شامل حال معلمان خواهد شد.

منادی در پایان تاکید کرد که بر این اساس مشخص می‌شود کیفیت معلمان چقدر است و هر چه معلمی کارش بهتر باشد پول بیشتری دریافت می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
سلام لطفا فکری هم به قشر مظلوم نیروهای خدماتی اموزش وپرورش بشود واالله دو بار به حقوق معلمان افزوده میشود دریغ از یک قرون افزایش به حقوق این عزیزان اینها در این جامعه زندگی نمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
خوش به حال معلما هم خودشون به فکر هستن هم وزراشون در دوره های مختلف.والا ما کارکنان ورزش و جوانان هم حقوقمون خیلی کمه.اما کیه به داد ما برسه؟هر چی بودجه دارن می دن به این تیمای فوتبال و المپیک و پارالمپیک.یه وزیر درست و درمون هم نداریم یک ذره از حقوق کارکنانش حمایت کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
ای کاش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی که 4 میلیون و 3 میلیون و حتی کمتر می گیرند را هم اضافه کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
چرا داری با اعداد بازی میکنی ، از معلمان خجالت بکش . من معلم نیستم ولی در نهایت رذالت داری زر میزنی . اوســــــــتاد معلم 75 درصد یعنی حقوق 7 میلیونیش میشه 10 میلیون . یعنی نصف حقوق آقایان مفت خور در وزارت خانه ها و استانداری ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
بزرگوارانی که میگن این افزایش حقوق باعث تورم میشه ما حاضریم به دولت کمک کنیم ولی به شرطی که دریافتی همه کارمندها نه حکمشون) رو بر اساس حقوق معلمها تنظیم کنند، تا میخوان حقوق معلمها رو زیاد کنن میگن تورم میره بالا ، گناه من معلم چی هست که تعدادمون زیاده، همه هم از تعطیلی زیاد معلم میگن ، بچه من تعطیلی به دردش میخوره یا پول که بتونه لوازم التحریر بخره، تازه ساعت مفید من معلم از خیلی کارمندها بیشتره، تا وقتی که به معلم نرسن اقتصاد این مملکت و سایر قسمتها درست نمیشه چون معلم هست که نیرو تربیت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
حقوق کارکنان پیام نور بسیار کم است

کارکنان پیام نور بعد از 14 سال سابقه کار هنوز قراردادی هستند . لطفا به فکر این کارکنان هم باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
خوش به حال معلمان با این افزایش حقوق
لطفا یک فکری هم به حال حقوق کارکنان دانشگاه ها بکنید واقعا کمترین میزان حقوق را داریم
مخصوصا پیام نور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
معلم اگه زحمت کش باشه،حقش هست حقوقش اضافه بشه،نه معلمی که فیلمهای آماده ازاین و اون رو میفرسته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
آقای قالیباف کاش یکم هم سنگ بازنشستگان تامین اجتماعی را به سینه می‌زدی والا به خدا این بیچاره ها هم برای جامعه زحمت میکشند و الان با بدنی خسته در خانه منتظر صدقه های ماهیانه خود هستند
Iran (Islamic Republic of)
حمزه
۰۸:۱۹ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
ولی واسه شما خبرگزاری ها سوژه خوبی درست کردن
مدام حرف رتبه بندی را میزنند
Netherlands
ناشناس
۰۶:۴۶ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
فرق کارگرهای دیگه چی هست چرا باید هرکی اعتراض کنه نجومی بگیره ؟ یک بازنشسته 3.900 حقوق میگیره حالا یک معلم که 4 ساعت هم در روز سر کار نیست پنجشنبه و جمعه و عید و تابستان هم تعطیل هست 10 میلیون چه خبرررررررررررررررررررره خودتون دارید ارزش پول رو کم میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
دوست عزیز، افزایش حقوق معلما ربطی که کاهش ارزش پول ملی و تورم نداره .
شما چطور چیزی رو که تجربه ش رو نداری نه لمسش کردی، دربارش نظر میدین؟
طی این دوسالی که کرونا اومده، فشار کاری ما چندین برابر شده به طوری که شمارش شب و روز مون رو هم از دست دادیم.
کدوم افزایش حقوق...
مگه کفاف چیزی رو هم میده
وقتی از جیب خودت برا مدرسه خرج میکنی، یه بچه هات نمی رسی، هر ساعت برات پیامک بیاد و بهت زنگ بزنن، هر روز کاری به دو سه گروه از دانش آموزا درس تکراری بدی، بعد از ظهرش هم بشینی پای بررسی تکالیفشون تا پاسی ازشب و خیلی چیزای دیگه یه ذره کلاهتون رو قاضی کنیدآیا حرفی که می زنید درسته یا نه اونوقت بیاین نظر بدین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۷ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
اصلاً دراین شرایط سخت چرا یک عده راه افتادن وحقوق اضافه چندین ملیونی می خواهند مگر بازنشسته وکارگر وشاغلین چقدر حقوق دریافتی دارند شورای دستمزد حقوق معلم را همینقدر اعلام کرده کارمفید مبنا دستمزداست اثار وحشتناک این افزایش سال بعد نمایان میشود به فلاکت اقتصادی خواهیم افتاد بابا اصلاً اکثر اینها رو اخراج ودانشجوی بیکار را وارداین اموزش وپرورش کنید هر روز کف خیابان اضافه حقوق می خواهند والله زشت است مجلس بی عرضه وکم سواد است نقدینگی مخرب است واقتصاد رامتلاشی می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
تورمش رو کی باید تحمل کند با بیش از یک میلیون میلیون معلم که تو کشور هست. در صورتی که هیات علمی دانشگاهها دولتی و غیر دولتی و آزاد 80 هزار نفر هستند و تعداددولتی ها که نیمی از آنها مربوط به دولتی میباشند حال چطور این را میگویید که این قشر را با آن حجم کار با معلمان مقایسه کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۳ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
هموطن گرامی بشنو و باور نکن
۱۰ ساله که داریم خبر خوش رتبه بندی فرهنگیان می شنویم
ولی در عمل هیچ !!!!
ما خبرهای خوش رو فقط توی رسانه ها می بینیم !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
پرداخت حقوق زیاد باعث شکاف طبقاتی وتورم زیاد در جامعه میشه وافراد فقیرو را فقیرتر می‌کند.
راحل افزایش تولید وکم شدن قیمت هاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
معلمی که صبح میاد یه فیلم که از تو اینترنت پیدا کرده رو می‌زاره می‌ره و نه تمرین می‌کنه نه رفع اشکال با دانش آموزانش
هزار تومن هم نباید بگیره
ولی معلمی که از جون و دل تلاش می‌کنه من دستش رو خودم می‌بوسم باید حتما حقوقش افزایش پیدا کنه
United States of America
عمو یام یامی
۱۲:۳۸ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
معلمی که فیلم میذاره، میره که توی اسنپ یه لقمه نون در بیاره از گشنگی نمیره، حقوق همتراز با سایر کارمندان بدید بهش بعد پوستش رو بکنید.
آخرین اخبار