نوش آبادی در نطق میان دستور:

وزیر آموزش و پرورش باید زندگی مشقت بار و ملال آور معلمان را مدیریت کند

نماینده مجلس تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش به وزیری نیاز دارد که بتواند ۵۸۰ هزار کلاس و ۱۰۰ هزار معلم را که با حداقل حقوق زندگی ملال آور را پشت سر می گذارند اداره کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  حسین نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۶ آبان ماه) در نطق میان دستور خود گفت: سلام بر ملتی که در شرایط سخت اقتصادی و معیشتی با صبر و شکیبایی و به امید آینده‌ای بهتر و فردایی روشن روز‌های دشواری را پشت سر می‌گذارند. درود خدا بر این ملت بزرگوار که با وجود مشکلات فراوان و وضعیت افسارگسیخته گرانی و تورم و درد و رنج ناشی از بیماری منحوس کرونا و بیکاری جوانان، مقاوم و استوار دل در گرو انقلاب ها، ارزش‌ها و ولایت دارند.

نماینده مردم در ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس ادامه داد: مقام معظم رهبری مجلس یازدهم را مظهر امید و انتظار مردم خوانده اند و بر اهتمام مجلس و دولت برای حل مشکلات کشور تاکید کرده اند، همکاران عزیز امروز جستجوی راه‌هایی که موجب گشایش اقتصادی برای طبقات کم درآمد و قوانینی که به رشد فرهنگی و سالم سازی فضای اخلاقی جامعه بیانجامد جز مسائلی است که از اولویت برخوردار است.

وی اظهارداشت: دولت و مجلس بدانند که مسئله اقتصاد و فرهنگ همچنان در صدر مسائل و از اولویت‌های اصلی کشور است وجود ظرفیت‌های گسترده طبیعی و انسانی و استعداد بالای فرهنگی و تمدنی ایران اسلامی و امکانات و توانمندی‌های فراوان مادی و معنوی که در اختیار کارگزاران و مسئولان کشور قرار دارد، هر گونه بهانه و توجیه را از آن‌ها سلب می‌کند و ضعف و ناکارآمدی آنان را در حل مشکلات مردم موجه نمی‌سازد.

این نماینده مجلس مطرح کرد: امید است با وجودمجلس انقلابی و دولت جهادی و تحولگرا و تعامل و همگرایی به وجود آمده در شناخت و درک متقابل مشکلات اساسی و اهتمام ریاست جمهور و روسای قوای مقننه و قضاییه شاهد کاهش آلام مردم و رفع معضلات و تنگنا‌های موجود کشور باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در نظام مردم سالار دینی و در حکمرانی اسلامی حرکت به سمت عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه ثروت و قدرت یک امر ضروری و اجتناب ناپذیر است امروز کم کاری و سهل انگاری و فرصت سوزی از هیچکس پذیرفته نیست همه ما می‌دانیم مسئله اشتغال و مهار گرانی و تورم از مسائل مهم و کلیدی کشور است، مسئله مسکن و ازدواج جوانان از اولویت‌های کشور است پرداخت‌های ناعادلانه و تبعیض آمیز در دستگاه هایاجرایی و تفاوت فاحش حقوق و مزایا میان کارکنان دولت و نهاد‌های عمومی قابل تحمل و پذیرشنیست.

نوش آبادی اظهار داشت: وضعیت نابسامان نیرو‌های قراردادی و شرکتی در سازمان‌ها و نهاد‌ها و بخش‌های مختلف کشور و بلاتکلیفی آنان نسبت به تامین شغلی و نگرانی از آینده خود نیازمند چاره اندیشی است، همسان سازی حقوق بازنشستگان و قانون تسری کارکنان قوه قضاییه و اجرای لایحه رتبه بندی معلمان و پاسخ به مطالبات به حق جامعه فرهنگی کشور و پایان دادن به انتظار آنان در اجرای عدالت و رفع تبعیض‌های ناروا یک ضرورت است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: همه ما می‌دانیم اتفاقی که در خصوص معرفی وزرای پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش افتاد و با وجود برخورداری این عزیزان از توانمندی‌های فراوان در حوزه‌های دیگر، اما اقبال عمومی نمایندگان ملت و رای اعتماد آن‌ها رو به رو نشده اند پیام روشنی دارد، مجلس شورای اسلامی برای مدیریت کلان نظام تعلیم و تربیت و کرسی حساس وزارت آموزش و پرورش فردی از جنس معلمان، فرهنگیان و از بدنه آموزش و پرورش میخواهند که با نیازها، مشکلات، مطالبات و چالش‌های این نهاد بزرگ آموزشی و پرورشی آشنا و از آگاهی و تجربه لازم و کافی برخوردار باشد.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش به وزیری نیاز دارد که بتواند ۵۸۰ هزار کلاس درس و ۱۰۰ هزار معلم را که با حداقل حقوق و مزایا زندگی مشقت و ملال آور را پشت سر می‌گذارند اداره کند، آموزش و پرورش به وزیر نیاز دارد که بتواند برای ۹۸۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در مناطق محروم و ۱۰۰‌ها مدرسه کپری برنامه ریزی داشته باشد. آموزش و پرورش به وزیری نیاز دارد که بتواند کمبود ۸۰ هزار معلم را در استان‌های مختلف کشور تامین کند و قادر باشد معوقات معلمان و فرهنگیان و حق سنوات و پاداش این عزیزان را پس از سال‌ها بازنشستگی تامین کند.

نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: وزیری که بتواند صندوق ذخیره فرهنگیان کشور را بازسازی کند و با مجازات مدیرانی که با عملکرد سودجویانه و فرصت طالبانه خود اعتبار و آبروی صندوق را زیر سوال بردند مجددا احیا کند، آموزش و پرورش به مدیری نیاز دارد که در دولت از قدرت چانه زنی، شجاعت و اعتماد به نفس برخوردار باشد وزیری که قادر باشد ۱۰‌ها هزار ملک و مستقلات بلااستفاده آموزش و پرورش را در نقاط مختلف کشور که از آن‌ها استفاده بهینه نمی‌شود تبدیل به احسن کند و منافع حاصل از آن را صرف پیشرفت آموزش و پرورش و پرداخت مطالبات و دغدغه‌های معیشتی معلمان و تامین نیاز‌های مادی و تجهیزات مدارس کند.

نوش آبادی اظهار داشت: وزیری که قدرت برنامه ریزی برای تخریب و بازسازی هزاران مدرسه فرسوده را داشته باشد و با هدایت و حمایت خیرین مدرسه ساز نهضت مدرسه سازی را برای آسایش و رفاه دانش آموزان فراهم کند، وزیری که با مافیای کنکور مبارزه کند و به محتوای کتب درسی پایه‌های تحصیلی توجه کند و با بهره مندی از فناوری‌های نوین و آموزش مستمر موجب تحول در فرایند آموزشی و تربیتی کشور شود. در یک کلام وزیر مقتدر، شجاع، آگاه، مدیر و مدبر که قادر به رهبری دستگاه تعلیم و تربیت باشد.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس گفت: در پایان به بخشی از مطالبات و مشکلات حوزه انتخابیه خود می‌پردازم، تسریع در بهره برداری از متروی تهران به ورامین و پیشوا با ۱۵ سال تاخیر، تسریع در احداث بیمارستان پیشوا، احیای آزادراه تهران به پیشوا، تقسیم عادلانه آب از سد ماملو، اجرای طرح فاضلاب بهداشت و شهر‌های قرچک و پیشوا، تامین نهاده‌های دامی و کشاورزی با توجه به اینکه حوزه انتخابیه اینجانب قطب کشاورزی استان تهران است. ضمنا از حضور ریاست مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خود صمیمانه تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
ناشناس ۲:۲.اذبیلت شما مایه تأسف است قطعا معلم نیستید و فقط اینجا خواستید یک پیام بگذارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۲ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
حالا یکم هم ازخاله عروس بشنوید.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۲:۳۲ ۲۶ آبان ۱۴۰۰
نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی شماراخدا دررای اعتمادبه وزیرآموزش وپرورش دقت کافی داشته باشید.
آخرین اخبار