پیش‌بینی حمل و نقل ریلی برای حومه اصفهان

شهردار اصفهان گفت: پیش‌بینی‌های خوبی برای حمل و نقل ریلی حومه اصفهان انجام شده که باعث تسهیل در دسترسی می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علی قاسم زاده شهردار اصفهان امروز در اولین اجلاس رؤسای شورا‌های شهر و روستا‌های شهرستان اصفهان گفت: کلانشهر‌ها و مردم آن در آستانه یک دلزدگی هستند، هر چند برآورد‌ها نشان می‌دهد که این اتفاق افتاده است.

وی گفت: میل گریز از کلانشهر‌ها رواج یافته و تمایل برای مهاجرت معکوس در مردم ایجاد شده که فرصت طلایی برای روستاییان است که بتوانند توسعه خود را به همراه داشته باشند که البته می‌تواند نکات منفی نیز داشته باشد.

شهردار اصفهان گفت: روستا‌های ما شخصیت خود را گم نکنند، روستا‌ها نباید شبیه شهر‌ها شوند بلکه شهر‌ها باید به سمت ساختار روستا حرکت کنند و کشف روایت یک روستا و ماهیت آن می‌تواند به این توسعه کمک کند و شهر‌ها نیز باید به سمت این فرهنگ بروند.

روستا باید روستا بماند

وی گفت: هر کس باید خودش باشد و قیمت هر شخص به هویت آن است، هر گاه خواستیم شبیه شخص دیگری شویم اشتباه رخ داده و باید روستا‌های ما روستا بمانند، البته این به معنای عدم ارائه خدمات نیست، اما باید این امر با حفظ هویت باشد.

قاسم زاده گفت: هر کمکی از خدمات مشاوره‌ای از دست ما بر می‌آید آمادگی داریم که برداشت و فهمی را برای کشف قصه یک روستا کمک کنیم، در چارچوب قانون نیز برای خدمت گذاری آماده‌ایم، زیرا جذاب شدن روستا به شهر نیز کمک می‌کند.

توسعه حمل و نقل ریلی خواهد بود

وی گفت: پیش‌بینی‌های خوبی برای حمل و نقل ریلی حومه انجام شده که باعث افزایش نشاط اجتماعی و تسهیل در دسترسی می‌شود که مطمئناً پیامد‌های مثبتی دارد و استانداری و نمایندگان مجلس برای تأمین بودجه پیگیر آن هستند.

شهردار اصفهان گفت: از سوی دیگر باید توجه داشت که در حال حاضر حمل و نقل درون شهری اصفهان نیز دچار مشکل است و امکانات اصفهان برای شهر‌های حومه کافی نیست، از این رو باید علاوه بر ظرفیت فعلی، تعداد اتوبوس‌ها افزایش یابد.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.