یک مقام مسئول خبر داد؛

تشکیل ۴ هزار پرونده در حوزه لوازم خانگی

مدیرکل بازرسی و مبارزه با قاچاق کالا‌های سرمایه‌ای سازمان حمایت گفت: ۴ هزار پرونده در ۷ ماه ابتدایی امسال و در حوزه لوازم خانگی تشکیل شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا رستمی مدیرکل بازرسی و مبارزه با قاچاق کالا‌های سرمایه‌ای سازمان حمایت با اشاره به تشکیل ۴ هزار پرونده در ۷ ماه ابتدایی امسال و در حوزه لوازم خانگی گفت: ما بر اساس مصوبات ستاد تنظیم بازار لوازم خانگی را در اولویت بررسی قرار داده‌ایم. ۵ کالا شامل یخچال، یخچال و فریزر، فریزر، لباسشویی و تلویزیون را به عنوان اولویت مشخص کردیم و در حوزه‌های مختلف به نظارت در این حوزه پرداختیم.

او ادامه داد: بیشترین تخلفات مربوط به گران فروشی بوده و بعد از آن موضوع گارانتی بیشترین تعداد پرونده را داشته است. تشخیص و پیگیری شکایات توسط سازمان صمت و سازمان حمایت انجام می‌شود. اتحادیه‌ها هم نظر کارشناسی را در این حوزه ارائه می‌کنند و موضوع بررسی می‌شود. شکایات باید از تعزیرات پیگیری شود، اما ۳۴۵ میلیارد ارزش مادی شکایات ارجاع شده به تعزیرات است.

 رستمی گفت: در ساز و کار جرائم تعزیرات نوبت تخلف قید می‌شود، اما این اطلاعات در حال حاضر در اختیار من نیست. بازدارندگی موضوع ما نیست، اما قبول داریم باید ساز و کار بازنگری شود و جرائم تخلفات مشخص شود تا بازدارندگی لازم را داشته باشد.


بیشتر بخوانید:


به گفته این مقام مسئول، سازمان حمایت بر اساس سیاست گذاری که دارد، ۳ نوع بازرسی انجام می‌دهد. شیوه اول نظارت و بررسی شکایات مردم است، نوع دوم بازرسی کالا‌های تعیین شده و نوع سوم بر اساس اولویت است. این عدد تجمیع بازرسی‌ها است.

مدیرکل بازرسی و مبارزه با قاچاق کالا‌های سرمایه‌ای سازمان حمایت درباره اجرای قیمت گذاری‌ها گفت: این موضوع در قالب کم فروشی تخلف محسوب می‌شود. باید قیمت متناسب با حجم کالا باشد و مردم می‌توانند از طریق سامانه ۱۲۴ این موارد را به ما گزارش کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار