۲ شکارچی پیش از شکار، در جم دستگیر شدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جم گفت: ۲ شکارچی که تبعه افغان بودند هنگام شروع به شکار پرندگان دستگیر شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد تقی محمدی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جم بیان کرد: بنا به گزارش دوستداران محیط زیست مبنی بر حضور ۲ شکارچی پرندگان در حوالی روستای بُهرباغ این شهرستان، موضوع به اطلاع قاضی شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهرستان رسید و سپس با همراهی پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان متخلفان دستگیر شدند.

او ادامه داد: این ۲ متخلف تبعه افغانستان و ساکن همان روستا بودند که گفتند روز گذشته یک قبضه سلاح تفنگ بادی ۴.۵ را از یک شهروند جمی خریدیم و فروشنده به ما تذکر داد، کبک و تیهو را شکار نکنیم اما شکار گنجشک و بلبل مانعی ندارد. ما هم وارد طبیعت شدیم و به پرندگان تیراندازی کردیم اما چیزی شکار نکردیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جم عنوان کرد: بنا به دستور مقام قضائی ابزار و ادوات شکار این افراد که شامل یک قبضه سلاح تفنگ بادی ۴.۵ چینی، دو بسته تیر، یک عدد چاقو و یک دستگاه موتورسیکلت بود با همکاری پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان توقیف شد و متخلفین برای برخورد‌های قضائی به دادگاه معرفی شدند.


بیشتر بخوانید


محمدی تاکید کرد: صید، زنده‌گیری، شکار، حمل، نگهداری و عرضه همه گونه‌های حیات وحش جرم است و از مردم می‌خواهیم ضمن رعایت مقررات زیست محیطی در صورت مشاهده هرگونه تخلف آن را اطلاع دهند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.