محیط زیست بوشهر برای قطری‌ها مجوز شکار صادر نکرده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: هیچ‌گونه پروانه شکار برای قطری‌ها صادر نشده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، در پی مشاهده تعدادی خودروی گرانبها با پلاک کشور قطر در شهر بوشهر نگرانی‌هایی مبنی بر احتمال ورود اتباع خارجی برای شکار به وجود آمده بود.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در واکنش به این نگرانی گفت: پس از اطلاع از ورود این خودرو‌ها، پیگیری لازم در این خصوص از طریق دستگاه‌های متولی انجام گرفت و تاکنون ادوات شکار و صید نزد این افراد دیده نشده است.

فرهاد قلی‌نژاد افزود: با توجه به اینکه هیچ‌گونه پروانه شکار و صیدی برای اتباع خارجی در استان بوشهر صادر نشده، هرگونه شکار و صید گونه‌های جانوری ممنوع است و در صورت دیدن هرگونه تخلف زیست محیطی ضمن جلوگیری از شکار و ورود به زیستگاه‌ها و مناطق حفاظت شده استان، پیگیری قضائی صورت خواهد گرفت.

او ادامه داد: هرچند تا این لحظه شهروندان قطری هیچ مراجعه یا تماسی با اداره کل حفاظت محیط زیست استان نداشته‌اند، از مراجع ذی صلاح پیگیری کردیم و شماره گذاری متوقف شده است. البته قصد شکار برای این افراد نامشخص است.

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، همیشه ورود اتباع کشور‌های حاشیه خلیج فارس به کشور به قصد شکار نیست و به طور قطع هرگونه شکار و صید گونه‌های جانوری و ورود به زیستگاه‌ها بدون مجوز ممنوع است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.