رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش شهرستان اصفهان:

میوه شب یلدا فراوان اما گران است

رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش شهرستان اصفهان گفت: با وجود فراوانی و عدم کمبود میوه برای شب یلدای امسال به نظر می‌رسد استقبال چندانی، نسبت به خرید میوه نشود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، نوروز علی اسماعیلی رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش شهرستان اصفهان گفت: قیمت میوه نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش زیادی داشته است به طوری که نرخ اقلام پر مصرفی مانند سیب، پرتقال، انار و کیوی افزایش ۸۰ درصدی داشته است.

وی گفت: البته قیمت میوه بسته به کیفیت آن متغیر است و احتمال دارد تا شب یلدا قیمت‌ها تا حدودی متعادل‌تر شود. دلایلی، چون کم آبی، و گرانی هزینه‌های تولید مانند دستمزدها، حمل‌ونقل و.. عامل افزایش نرخ میوه بوده است.

رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش شهرستان اصفهان گفت: با وجود فراوانی و عدم کمبود میوه برای شب یلدای امسال، به نظر می‌رسد استقبال چندانی، نسبت به خرید میوه نشود، زیرا قدرت مالی مردم پایین‌تر از قبل و قیمت‌ها گران‌تر شده است.

اسماعیلی گفت: مگر خانواده‌هایی که بنا بر اجرای مراسمی خاص، اقدام به خرید انواع میوه داشته باشند.

این فعال در رابطه با میزان نظارت، بر بازار شب یلدا گفت: همواره نسبت به این بازار، رصد کافی وجود دارد و به طور ویژه نیز از ۲۰ تا ۳۰ آذرماه گشت‌های افتخاری، نظارت‌های لازم را برای جلوگیری از هر نوع تخلف، انجام می‌دهند.

منبع:ایمنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.