رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی:

آمایش سرزمین در سیستان و بلوچستان راه توسعه را مشخص کرده است

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: آمایش سرزمین در این استان راه توسعه را مشخص کرده و تخصیص اعتبارات نیز بر همین اساس صورت می‌گیرد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان  ،  از زاهدان ،  مهراد عرب اول رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان در شورای برنامه‌ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان گفت: مطابق برنامه هفتم توسعه ساختار بودجه ۱۴۰۱ براساس مطالعات آمایش سرزمین است.

وی گفت: فاز یک مطالعات آمایش سیستان و بلوچستان سال ۸۵ شروع که شامل تحلیل وضع موجود می‌شد و در همان مقطع زمانی این مطالعه یکی از مطالعات ارزنده در سطح کشور بود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: فاز دوم طرح آمایش سرزمین بعد از ابلاغ سیاست‌های کلی آمایش و شکل‌گیری شورای آمایش در سال ۹۲ در کشور شکل گرفت.

وی گفت: در سیستان و بلوچستان پس از کش و قوس‌های متفاوت که در انتخاب مشاور داشتیم از سال ۹۷ مطالعات آمایش را شروع که به انجام مطالعات آمایش استان در سال ۹۹ انجامید و ما ۹ بار مطالعات آمایش را مطالعه کردیم تا به صورت دقیق انجام گیرد.

عرب اول گفت: گام اول آمایش سیستان و بلوچستان به تعریف اهداف کلیدی استان که ۱۲ هدف و ۱۷ راهبرد در بخش صنعت، معدن و کشاورزی بود است.

وی  گفت: در گام بعدی در مطالعات آمایش سرزمین جایگاه سیستان و بلوچستان در نظام تقسیم کار ملی تعریف و نقش ملی استان و تقسیم کار منطقه مشخص شد.

مدیرکل سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان  گفت: پس از تصویب آمایش سرزمین در شورای آمایش قرار داده شد تا همه دستگاه‌های اجرایی و واحدهای استانی تمام فعالیت‌هایشان مطابق با مباحث آمایش باشد.

وی گفت: در ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ به تمام فرمانداران و روسای دستگاه‌های اجرایی شهرداران و حتی مدیران شعب بانک‌ها ابلاغ کردیم تا تصمیات و اقدامات بر اساس مطالعات آمایش سرزمین باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار