رییس سازمان جهادکشاورزی:

اعتبارات بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان بیش‌از ۸۴ درصد رشد داشته است

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: ١٧۶ میلیارد و ۴۶۵ میلیون تومان اعتبار از ابتدای امسال تاکنون از محل اعتبارات تملک دارایی استانی به این سازمان اختصاص یافته که نسبت به سال گذشته بیش‌از ٨۴ درصد رشد داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمدعلی نیکبخت   رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان در نشست شورای معاونان و مدیران سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: علاوه بر اعتبار استانی امسال به سازمان جهاد کشاورزی ۶۵ میلیارد و ٣٨۵ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی تخصیص یافته است.

وی افزود: این میزان اعتبار در قالب ٢٣ طرح و بیش از ۵٠٠ پروژه در زیر بخش‌های مختلف نظیر آب و خاک، تولیدات گیاهی و دامی استان هزینه خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: همه زیر بخش‌های کشاورزی استان به ویژه گیاهان دارویی، محصولات باغی بویژه میوه‌های گرمسیری، زراعی، دام وطیور، شیلات و آبزی پروری و صنایع غذایی و تبدیلی نقش مهمی در توسعه سرمایه گذاری و اشتغال و رشد اقتصادی ایفا می‌کند.

نیکبخت تصریح کرد: توسعه کشاورزی قراردادی، توسعه فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی و بکارگیری بنگاه‌های اقتصادی سطح کشور برای ارتقای کشاورزی سیستان وبلوچستان در اولویت کاری این سازمان قرار دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست از رشد ٩ درصدی بخش کشاورزی استان در رویکرد بودجه سال ١۴٠١ خبر داد و گفت: در برنامه هفتم توسعه و سند آمایش سرزمین نگاه ویژه به بخش کشاورزی شده و با وجود خشکسالی‌ها رشد اقتصادی هدف گذاری شده برای بخش کشاورزی استان برای سال آتی ٩ درصد است.

مهرداد عرب‌اول افزود: نظام بودجه ریزی برای سال آتی بیشتر به سوی پروژه‌های اثرگذار اقتصادی که نقش مهمی در تولید، اشتغال و بهره وری دارند حرکت خواهد کرده و از همین رو با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل ها، بیشترین اتکا به بخش کشاورزی است.

انتهای  پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار