کاهش ۲۰ درصدی آیفون ۱۳ در فصل پایانی سال

شرکت اپل اعلام کرد که بر خلاف سال‌های گذشته، در سه ماه پایانی سال با کاهش ۲۰ درصدی محصولاتش مواجه شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از reuters، سه‌ماه پایانی سال یکی از شلوغ‌ترین فصل‌های شرکت اپل است، زیرا بسیاری از مصرف‌کنندگان قبل از کریسمس به دنبال خرید محصولات آن به عنوان هدیه هستند. با این حال، پس از عرضه آیفون ۱۳ و آیپد‌های جدید در ماه آبان، یک تهدید بزرگ متوجه اپل شد، زیرا این شرکت برای مقابله با کمبود جهانی تراشه و اختلالات زنجیره تامین تلاش می‌کرد.

سخنرانی کوک، مدیر عامل اپل

تیم کوک، مدیر اجرایی شرکت اپل، در ماه آبان به رویترز پیش بینی کرده بود که تاثیر چالش‌های زنجیره تامین در سه ماهه فروش آخر سال بدتر از سه ماهه قبل خواهد بود. گفتنی است در ماه آبان، برای اولین بار در بیش از یک دهه، مونتاژ آیفون و آی‌پد به دلیل محدودیت‌های زنجیره تامین و محدودیت‌های استفاده از برق در چین برای چند روز متوقف شد.

آیفون 13

در دو ماه پایانی سال، تخصیص مجدد اجزای مشترک مونتاژ آی‌پد منجر به تولید حدود ۵۰ درصد کمتر از میزان قابل تصور شد. همچنین پیش‌بینی تولید برای نسل‌های قدیمی آیفون نیز حدود ۲۵ درصد کاهش یافت. علاوه بر این،  هفته گذشته نیز بلومبرگ گزارش داد اپل به تامین کنندگان قطعات خود گفته بود که تقاضا برای سری آیفون ۱۳ کاهش یافته است.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.