۱۵۰ هکتار از عرصه‌های بیابانی سرخه بذرکاری شد

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سرخه با بیان اینکه ۱۵۰ هکتار از عرصه‌های بیابانی شهرستان بذرکاری شد، گفت: اشاعه فرهنگ حفظ و حراست از منابع طبیعی هدف این طرح بود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حمیدرضا سعیدی سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سرخه در حاشیه طرح بذرکاری و بذرپاشی مناطق بیابانی در جنوب شهرستان سرخه با بیان اینکه این طرح به صورت ملی از روز گذشته اجرا و در استان سمنان و شهرستان سرخه نیز با مشارکت مردم برگزار شده است، تاکید کرد: ۱۵۰ هکتار از عرصه‌های بیابانی سرخه بذرکاری شد.

وی با بیان اینکه اشاعه فرهنگ حفظ و حراست از منابع طبیعی هدف این طرح بود، افزود: این طرح همچنین در کنار حفظ پوشش گیاهی، مدیریت هرزآب و بذرپاشی در منطقه بیابانی سرخه را به دنبال دارد.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سرخه با اشاره به اینکه در این طرح، بذرپاشی بر روی بند‌های احداث شده پروژه کنترل هرزآب انجام می‌شود، تاکید کرد: مشارکت مردم و تشکل‌ها و بخش‌های دولتی و خصوصی در اجرای پروژه‌های منابع طبیعی از جمله دیگر مسائلی بود که سعی کردیم در قالب این طرح دنبال کنیم.

سعیدی با بیان اینکه طرح پویش مردمی بذرپاشی و بذر کاری توسعه فرهنگ منابع طبیعی و آبخیزداری را نیز به دنبال خواهد داشت، گفت: هلال احمر، صاحبان صنایع، مردم، ادارات دولتی و مردم محلی و… در این طرح با منابع طبیعی همراهی دارند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار