مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی:

پرداخت بدهی‌های پالایشگاه شازند با فروش فرآورده‌های نفتی ممکن نبود

سالاری گفت: مصرف داخلی بالای فرآورده‌های نفتی باعث شد تا نتوانیم بدهی‌های پالایشگاه شازند را پرداخت کنیم و مجبور به ارائه پیشنهاد وثیقه سهام شدیم.

جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه پالایشگاه امام خمینی شازند در فهرست واگذاری‌های هیئت عالی واگذاری است، گفت: پالایشگاه شازند یکی از پالایشگاه‌های استراتژیک است که سال گذشته، ۱۰ درصد از آن تحت عنوان رد دیون واگذار شده بود. مدارک و مستندات آن باقی مانده بود که با توجه به صورت جلسات مجمع، این مستندات را منتقل کردیم و در نهایت، برگه‌های سهام واگذار شد.

او گفت: در مرحله دوم واگذاری، پالایشگاه شازند بابت طرح توسعه‌ای که انجام داد و در سال‌های ۹۱ و ۹۲ به بهره برداری رسید، یکسری مطالباتی دارد که در تعهد شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی است.

سالاری با اشاره به مصرف بالای فرآورده‌های نفتی در داخل کشور که امکان صادرات آن‌ها را کاهش داده است، گفت: اختلافاتی در پرداخت این بخش از تعهدات وجود داشت که گفته بودند، باید از محل فروش فرآورده تامین شود. نگاه ما این بود که این کار عملاٌ امکان پذیر نیست، زیرا شرایط به نحوی است که در حال حرکت به سمت مصرف در داخل هستیم و فروش فرآورده برای جبران آن حجم از مطالبات ممکن نیست.

او ادامه داد: پیشنهاد وثیقه سهام را دادیم که باید اتفاق بیفتد، به موازات آن، سازمان خصوصی سازی نیز مدارک و مستنداتی را که در صورت جلسات مجمع بوده دریافت کرده و طبیعتا این اتفاق رخ داده است. یعنی بر اساس ماده ۱۸ سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، اقدامی را انجام دادند و این بخش در حوزه سازمان خصوصی سازی است که شرایط آن را اعلام کنند و انجام دهند.

به گفته این مقام مسئول صورت‌های مالی آن و تعهدات حقوقی در این زمینه تعیین تکلیف شده است. امیدنامه پالایشگاه نیز نوشته شده که باید نهایی شود تا مبادله صورت گیرد و مابقی آن در اختیار سازمان خصوصی سازی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۰۸ دی ۱۴۰۰
مدیرانش را به عنوان برده بفروشید تا جبران بدهی شود چون مسبب آنها هستند
آخرین اخبار