چرا «طحنون بن زاید» به ایران سفر کرد؟

یک مقام اماراتی دلیل سفر مشاور امنیت ملی این کشور به ایران را در راستای تلاش‌های ابوظبی برای بهبود روابط خود با کشور‌های منطقه، عنوان کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان «انور قرقاش» وزیر مشاور امارات در امور خارجی در صفحه رسمی توییتر خود نوشت: «طحنون بن زاید» در راستای تلاش‌های امارات برای بهتر شدن روابطش با کشور‌های منطقه و افزایش ثبات و امنیت در آن به تهران سفر کرده است.

قرقاش سفر مشاور امنیت ملی امارات به تهران را در جهت منافع و مصالح ملی این کشور خوانده و گسترش روابط با کشور‌های منطقه را در راستای افزایش رفاه برای همه اعلام کرد.

طحنون بن زاید با دعوت رسمی «علی شمخانی» نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) به تهران سفر و با او دیدار کرد. در این دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران تاکید کرد کشور‌های حوزه خلیج‌فارس با همکاری یکدیگر می‌توانند به عنوان قطب انرژی در جهان تاثیرات به سزایی را در اقتصاد منطقه و جهان بگذارند. همچنین او ابراز امیدواری کرد سفر همتای اماراتی‌اش به ایران سرآغاز دور جدیدی از روابط فی ما بین و بسترساز تحکیم و گسترش همه‌جانبه مناسبات میان دو کشور باشد.

طحنون بن زاید نیز توسعه روابط گرم و برادرانه میان ابوظبی و تهران در ردیف اولویت‌های امارات خوانده و ایران را دارای موقعیتی ژئوپولیتیکی و شاهراه ارتباط شرق و غرب جهان عنوان کرد.

طحنون بن زاید که برادر محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی و رئیس سرمایه‌گذار دولتی صندوق حاکمیت ابوظبی (ADQ) است در دیدار با شمخانی تاکید کرد با تشکیل کارگروه‌های تخصصی ضمن احصاء دقیق زمینه‌های همکاری مشترک در حوزه‌های مختلف اقتصادی باید موانع بر سر این حوزه رفع شود.

چندی پیش نیز «علی باقری» معاون سیاسی وزارت خارجه ایران نیز با هدف تنش‌زدایی به امارات سفر و با انور قرقاش گفتگو کرد. پیش از سفر باقری به امارات «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه کشورمان هم با «عبدالله بن زاید» همتای اماراتی خود به صورت تلفنی گفتگو کرده بود.

در همین راستا عبدالباری عطوان، سردبیر و تحلیل‌گر روزنامه رأی الیوم اعلام کرد تا چند ماه پیش جهان شاهد روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بود، ولی اکنون جریان معکوس شده و توجهات به سوی ایران جلب شده است. عربستان در چهار دوره مذاکره با ایران شرکت کرده است، زیرا براساس یک ضرب‌المثل انگلیسی که می‌گوید اگر نمی‌توانید کسی را شکست بدهید، به او ملحق شوید، کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس متوجه شدند حریف ایران نیستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
این بنده خدا دید همه دارند ایران را می دوشند ،اومد بلکه از این پشم کلاهی برای خودشون درست کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
با هواپیما خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۹:۰۱ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
لطفا اصلاح بفرمایید // بجای (چرا طلحون به ایران سفر کرد ؟)// (چرا از طلحون دعوت کردید به ایران سفر کنه ؟)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
ضرب‌المثل انگلیسی کمتر از حقه بازیهایشان نیست!
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۸:۱۹ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
خودتان ازش دعوت میکنید که بیاد // بعد میگید چرا به ایران سفر کرد ؟؟// ببخشید // چیزی مصرف میکنید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
چرا سفر کرد چون کشوری ارزانتر و خوش اب و هوا تر و بی در و دروازه تر از ایران پیدا نکرد و می دانست که بیاید هر غلطی می خواهد می کند و چمدانهایی پر از طلا و جواهر و دلار هم می گیرد و با بدرقه و سلام و صلوات به کشور شاد و خرم بر می گردد.
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۲۰:۵۳ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
چون به وضوح وزنه برترقدرت منطقه وخاورمیانه رامیبینند،به ویژه پس ازفرارمفتضحانه ارباب بزرگشان امریکاازافغانستان وناامیدی ازپشتیبانی امریکا ونوچه هایشان درزمان های حساسس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
با احتیاط و مراقب باش ! ظاهرا خودش رفته ولی سایه های پرورش یافته بد تر از خودش نه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
اره شما راست میگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
تا چشات دراد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
اینها دنبال نابود کردن اقتصاد به فنا رفته ایران هستند .
جالب اینکه خیانتی که امارات به نوار غزه کرد ، باعث تخریب منازل مردم منطقه غزه شد .
دقیقا با همین شیوه رفتار کردند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
از قیافه اش هم کاملا مشهود است که آمده تا برای جلوگیری از نابودی صهیونیسم نژادپرست، دلالی کند. با لگد پرتش کنید برود به گور سیاه
آخرین اخبار