آغاز بزرگترین پویش نهال‌کاری در تفرجگاه عینالی تبریز

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان شرقی گفت:پویش ملی ایران سرسبز هر ایرانی یک درخت همزمان با سراسر کشور در تفرجگاه عینالی تبریز آغاز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مهردادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان شرقی در تشریح جزئیات پویش ملی ایران سرسبز هر ایرانی یک درخت گفت: با همکاری استانداری آذربایجان شرقی و شهرداری کلانشهر تبریز امسال برای اولین بار به غیر از هفته منابع طبیعی و روز درختکاری کاشت نهال از ۱۴ آذر آغاز شد و تا پایان اسفند ادامه دارد.

وی افزود: بر اساس تعریف این پویش، هدف تقویت مشارکت مردمی و تاکید بر فرهنگ‌سازی حفظ منابع طبیعی و آبخیزداری است و اداره کل منابع طبیعی استان آماده است نهال رایگان در اختیار متقاضیان نهاد‌های دولتی، خصوصی و عموم مردم که امکان نگهداری و آبیاری نهال را داشته باشند قرار دهد.

فیروزیان مدیرعامل سازمان عون بن علی شهرداری تبریز نیز در این مراسم اظهار کرد: خدا را شاکریم که بزرگترین پویش نهال‌کاری کشور در تبریز از تفرجگاه عینالی آغاز شد و با تداوم نهال‌کاری، سرسبز‌تر از همیشه به پیشواز بهار خواهیم رفت.

وی ضمن قدردانی از همکاری‌های مدیرکل منابع طبیعی استان، بیان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه فی‌مابین این سازمان و اداره‌کل منابع طبیعی با همکاری نیرو‌های متعهد و متخصص در کنار توسعه جنگل‌کاری عینالی، مرتع‌داری، حفاظت خاک و آبخیزداری را شروع کرده ایم.

مدیرعامل سازمان عون بن علی با اشاره به آبخیزداری صحیح در تفرجگاه عینالی تبریز گفت: اجرای دقیق آیتم‌های ترمیم تراس و تشتک پای درختان و درختچه‌ها و همچنین احداث خشکه‌چینی از اقدامات مهم کارگزاران‌عینالی است که علاوه بر کنترل آب‌های سطحی و جلوگیری از جاری شدن سیل به نقاط پایین دست کوه و اتوبان پاسداران، مانع از فرسایش خاک شده است.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: پویش ملی ، کاشت نهال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.