تلاش انگلیس برای انعقاد قرارداد تجارت آزاد با آمریکا

ماری ترولیان، وزیر بازرگانی انگلیس این هفته قرار است با مقامات آمریکایی در نیویورک و واشنگتن دیدار و گفتگو کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، علی رغم تلاش مقامات تجاری انگلیس برای گسترش روابط مالی و تجاری با آمریکا، اما به نظر می‌رسد حصول توافق در زمینه تجارت آزاد میان دو کشور روندی طولانی خواهد داشت. 

ماری ترولیان، وزیر بازرگانی انگلیس قرار است به منظور تسهیل روابط دو جانبه به آمریکا سفر کرده و با کاترین تای، نماینده تجاری آمریکا و جینا ریموند، وزیر بازرگانی آمریکا در واشنگتن دیدار و گفتگو کند.

همچنین قرار است در طول این سفر، مقامات انگلیس با سرمایه گذاران کلان نیویورک نیز دیدار کنند. علی رغم توافق تجاری با آمریکا به عنوان یکی از تکیه گاه‌های اصلی انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶، جو بایدن بار‌ها اعلام کرده فعلاً چنین توافقی در اولویت کاری وی نیست.

همین بی میلی مقامات آمریکایی برای ارتباط تجاری با انگلیس موجب شده مقامات این کشور به دنبال بستن قرارداد‌های کوچکتر برای رفع موانع تجاری در موارد خاص، حل اختلافات تجاری طولانی مدت و همکاری برای اصلاح روند تجارت دو جانبه باشند.قرار است ترولیان در این سفر خود که نخستین سفر کاری رسمیش پس از تصدی بر وزارت بازرگانی انگلیس است این اهداف را دنبال کند. تلاش برای حل و فصل اختلاف طولانی مدت بر سر تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم یکی از این موارد است. 

دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۸ تعرفه‌های ۲۵ و ۱۰ درصدی بر واردات فولاد و آلومینیوم از اتحادیه اروپا اعمال کرد. این تعرفه‌ها در اکتبر سال جاری میلادی حذف شد، ولی به دلیل خروج انگلیس از اتحادیه اروپا این تعرفه‌ها برای این کشور همچنان باقی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۰ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
کلا دارن سرنوشتشون رو به سرنوشت آمریکا پیوند میزنن
آخرین اخبار