همکاری کره جنوبی و دفترعمران ملل متحد برای کاهش فشار بر تالاب هامون

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: کره جنوبی و برنامه توسعه سازمان ملل (UNDP) در جهت کاهش فشار بر تالاب بین المللی هامون و طرح‌های درخواستی معیشت جایگزین در این تالاب همکاری می‌کنند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان  ،  از زاهدان ،   وحید پورمردان  مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان  اظهارداشت: بازدید نمایندگان اتحادیه اروپا و سفیر کشور کره جنوبی از تالاب بین المللی هامون بازتاب پیگیری‌ها و طرح‌های برنامه معیشت جایگزین در پروژه مدیریت جامع منابع طبیعی و توسعه اقتصادی اجتماعی منطقه سیستان برای جلب مشارکت‌های بین المللی است.

وی بیان کرد: در ادامه برنامه احیای تالاب هامون و کاهش فشار بر تالاب، برنامه معیشت جایگزین برای ساکنان حاشیه تالاب وارد فاز جدیدی شد و از حدود یکسال قبل اقدامات انجام شده از قبیل طرح‌های عمرانی و پیگیری‌ها به بازدید امروز انجامید تا ضمن جلب همکاری نهاد‌های بین المللی و استفاده از تجربیات کشور‌های توسعه یافته، شاهد کاهش فشار برتالاب هامون بمنظور تسریع برنامه احیا باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: پس از جمع آوری و تدوین برنامه‌های درخواستی و پیشنهادی در راستای پروژه مدیریت جامع منابع طبیعی و توسعه اقتصادی اجتماعی پروژه سیستان نماینده مقیم برنامه توسعه ملل متحد (UNDP)، سفیر کشور کره جنوبی و هیات کارشناسی پروژه ضمن بازدید میدانی و پایش در منطقه سیستان طرح‌های در دست اجرا را بازدید کردند.

وی بیان کرد: از مناطق مختلف تالاب و معیشت حاشیه نشینان مانند تختک ها، بومگردی، صنایع دستی و شهر سوخته با همراهی مسوولان محلی و بومی منطقه بازدید شد.

پورمردان ادامه داد: برنامه‌هایی مانند قُرق فصل مشترک اقدامات زیست محیطی و پروژه سیستان در جهت کاهش فشار بر تالاب اجرا می‌شود.

در این بازدید میدانی نماینده مقیم برنامه توسعه ملل متحد ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده گفت: با توجه به مشکلات ناشی از تغییرات اقلیمی و تحریم‌های موجود آمادگی لازم در جهت همکاری و همراهی موثر در راستای اجرایی شدن اهداف بلند مدت و کوتاه مدت برنامه با توجه به اولویت‌های منطقه را داریم.

کلودیو پروویداس افزود: در ادامه برنامه همایش COP ۲۶ که نمایشی از تلاش‌های کم نظیر ایران در این طرح بود، نتیجه کارشناسی از بازدید میدانی منطقه و صحبت با ذینفعان و درک بهتر موضوع به دست آمد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار