‍ جلسه برنامه عملیاتی تفاهم نامه سکوی نوآورانه و جامع برای توسعه پایدار سیستان تشکیل شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: اولین نشست تفاهم نامه سکوی نوآورانه و جامع برای توسعه پایدار سیستان با حضور مدیران ملی و استانی دستگاه‌ها و ارگان ذیربط در استان برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، وحیدپورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: پروژه سیستان پس از تلاش‌های بسیار به فاز اجرا رسیده است و همزمان چندین مطالعه میدانی و کارشناسی در خصوص ابعاد و برنامه‌های آتی در سازمان‌ها وارگان‌های مرتبط در دست اجرا است.

وی ادامه داد: پروژه سیستان و برنامه معیشت جایگزین پس از اعلام عمومی و درخواست از متقاضیان و مردم بومی حاشیه تالاب وارد مرحله ارزیابی پروژه‌های پیشنهادی و درخواستی شده است.

پورمردان تصریح کرد: خشکسالی‌ها طولانی مدت و بسیاری ازعوامل متأثر یا وابسته دیگر از جمله تغییرات اقلیمی، موجب بروز مشکلاتی برای جوامع وابسته به تالاب هامون شده است و پروژه سیستان در قالب طرح معیشت جایگزین می‌تواند کمک بسیارمناسبی در بهبود وضعیت اقتصادی منطقه باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: جلسه با هدف عملیاتی نمودن مفاد تفاهم نامه همکاری در ایجاد سکوی نوآورانه و جامع برای توسعه پایدار سیستان در طرح ارتقای مدیریت جامع منابع طبیعی برای احیای اکوسیستم تالاب و حمایت از معیشت جایگزین با حضور لاهیجان زاده معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور ونماینده برنامه توسعه ملل متحد (undp) بصورت وبینار و دیگر مدیران ملی و استانی دستگاه‌های مرتبط برگزار شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار