مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد اصفهان:

دشمن در ناآرامی‌های اخیر اصفهان چهره واقعی خود را نشان داد

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان گفت: در اتفاقات اخیر که در اصفهان رخ داد دشمن به دنبال ایجاد فتنه بود اما به دلیل همراهی نکردن و هوشیاری مردم، این اتفاق رخ نداد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت‌الاسلام سیدصادق ابطحی مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان در اختتامیه دوره بصیرت خانواده‌ها در پایگاه هوایی شهید بابایی گفت: عقل نعمت بزرگی است که خداوند به انسان‌ها داده و این امتیاز انسان در بین موجودات است؛ عقل به تنهایی نمی‌تواند در مسیر زندگی اثرگذار باشد و در کنار عقل باید تیزبینی و بصیرت نیز داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: انسان نباید سطحی‌نگر و ظاهربین باشد، حق و باطل را نمی‌توان با ظاهر افراد شناخت؛ برای شناختن شخصیت‌ها باید اصل حق و باطل را شناخت، اگر انسان بصیرت نداشته باشد در فتنه‌های کنونی دچار دردسر می‌شود.

ابطحی در ادامه بیان داشت: از مشکلات امروز فضای مجازی است و دشمن به دنبال از بین بردن حیا در جامعه است؛ در اتفاقات اخیر که در اصفهان رخ داد، فتنه‌گران در لحظه آخر با آتش زدن چادر‌ها و پرکردن فضای مجازی انسان‌های ظاهر‌بین را گول زد؛ دشمن با تعرض به مردم و خودرو‌ها اصل خود را نشان داد، دشمن به دنبال ایجاد فتنه بود، اما به دلیل همراهی نکردن و هوشیاری مردم، این اتفاق رخ نداد.

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان تصریح کرد: دشمن در آستانه مذاکرات به دنبال ایجاد فضای ناامن و آشوب در شهر‌های مختلف کشور بود، اما این موضوع را انسان‌های بابصیرت متوجه شدند و گول ظواهر را نخوردند.

وی همچنین عنوان کرد: اگر نیرو‌های مسلح بصیرت کافی را نداشته باشند، در شرایط بحرانی دچار تزلزل می‌شوند و نمی‌توانند تصمیم درست را بگیرند؛ عصبانیت و غضب به عقل انسان آسیب می‌رساند و می‌تواند زندگی را دچار آسیب کند.

ابطحی همچنین گفت: در محیط کار، خانه و خانواده باید خشم و غضب را کنترل کنیم، زیرا ممکن است اتفاقی را رقم بزند که باعث نابودی زندگی شود؛ باید نسبت به یکدیگر مهربان باشیم.

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان بااشاره به نیاز انسان به دین افزود: سبک زندگی باید براساس قرآن باشد، زیرا قرآن کتاب زندگی است و برنامه زندگی به انسان می‌دهد؛ در این بین حسادت دین انسان را از بین می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: انسان کار‌های خوبی را انجام می‌دهد، اما غیبت این اعمال صالح را از بین می‌برد؛ حیا نیز برای زندگی اصولی است، اما مراقب باشیم که طمع دشمن حیاست.

مراسم اختتامیه دوره بصیرت خانواده‌های پایگاه هوایی شهید بابایی  امروز با حضور امیر فرماندهی و ریاست عقیدتی سیاسی پایگاه شهید هوایی برگزار شد و به نفرات برگزیده هدایایی اهدا شد.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.