کامرانی:

خوشحالم که دوباره به تیم ملی بسکتبال دعوت شده‌ام

کاپیتان تیم ملی بسکتبال کشورمان درباره تیم ملی و اولین دیدار در مسابقات انتخابی جام جهانی برابر بحرین توضیحاتی را بیان کرد.

مهدی کامرانی، کاپیتان تیم ملی بسکتبال کشورمان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص شرایط تیم ملی و بازگشت خود پس از ۶ سال به تیم ملی اظهار داشت: خیلی خوشحالم که توانستم بار دیگر پیراهن تیم ملی را بر تن کنم. باعث خوشحالی و افتخار من است که در ۴۰ سالگی به اردوی تیم ملی دعوت شدم و بار دیگر با هم نسل‌های خود در کنار جوان‌ها، در تیم ملی حضور دارم. تیم ما یک تیم جدید است؛ چرا که بعد از المپیک یک سری از بازیکنان جدید به تیم ملی دعوت شده اند و کادر فنی تیم ملی بسکتبال تغییر کرده است. یک تیم بسیار خوب داریم، تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه که از بازی‌های لیگ وارد اردو‌های تیم ملی شده اند و آماده هستند؛ اما هماهنگی بین بازیکنان زمان بر است. باید به این تیم فرصت داده شود تا به شرایط ایده آل و آرمانی مد نظر کادر فنی برسد. قطعا وقتی تیمی جدید می‌شود، شناخت بین بازیکنان و مربیان زمان بر است و در آینده این اتفاق رخ خواهد داد.

هیچ تیمی را نباید دست کم بگیریم

کاپیتان تیم ملی درباره مسابقات انتخابی جام جهانی و مسیر پیش روی تیم ملی بسکتبال کشورمان گفت: فردا اولین بازی ما در پنجره انتخابی جام جهانی خواهد بود و برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است. من با توجه به تجربه‌هایی که در بازی‌های بین المللی داشته ام، می‌دانم که فردا شرایط برای تیم ملی بسیار خاص و مهم است. در بازی‌هایی مانند انتخابی جام جهانی، نباید دست کم بگیریم و از همان ابتدا تک تک امتیازات برای ما بسیار مهم هستند. به همین دلیل فردا باید با تمام توان بازی کنیم تا هم خانواده بسکتبال را خوشحال کنیم و هم انتظارات به حقی که از تیم ملی وجود دارد، بر آورده شوند. رفته رفته باید باز هم به اوج بازگردیم و قهرمانی در آسیا و حضور در المپیک بار دیگر رقم بخورند و شان بسکتبال ایران نشان داده شود. بازیکنان تیم ملی باید بدانند کار بسیار دشوار و بزرگی را پیش رو دارند. برای قرار گرفتن در جمع ۸ تیم برتر جهان نیاز به یک سری فاکتور‌ها است که باید به تیم ملی اضافه شوند تا بازیکنان تیم ملی بتوانند عملکرد بسیار خوبی داشته باشند.

جای صمد و حامد خیلی خالی است

کامرانی در خصوص نبود صمد نیکخواه بهرامی و حامد حدادی عنوان کرد: صمد و حامد که از هم دوره ای‌های خودم هستند و ما با هم در تیم ملی رشد کردیم و به افتخارات بزرگ دست پیدا کردیم. جای صمد و حامد در تیم ملی خالی است؛ چرا که همیشه در کنار هم بازی کردیم. من همیشه به آن‌ها افتخار می‌کنم و زمانی هم که در تیم ملی نبودم، برای آن‌ها آرزوی موفقیت می‌کردم. صمد و حامد همیشه برای تیم ملی زحمت کشیده اند و زحمت‌های تیم ملی را بر دوش داشتند. آن ها بیشترین سهم در موفقیت‌های تیم ملی را به عنوان بازیکن داشتند. امیدوارم در پنجره بعدی به جمع ملی پوشان اضافه بشوند و قدرت تیم ملی بسکتبال را بالا ببرند. بازیکنان بزرگ همیشه اهداف بزرگی همچون قهرمانی را در ذهن خود دارند که صمد و حامد هم از این دسته بازیکنان هستند. چنین بازیکنانی هم شخصیت تیم ملی را افزایش می‌دهند و هم تیم ملی برای همیشه تیمی می‌شود که به دنبال قهرمانی و موفقیت است. من خیلی دلم برای صمد و حامد تنگ شده است و امیدوارم به زودی بتوانم بار دیگر کنار آن‌ها در تیم ملی بازی کنم.

سبک بازی بحرینی‌ها متفاوت است

کاپیتان تیم ملی بسکتبال کشورمان گفت: تیم ملی بسکتبال بحرین تیم بسیار زیرکی است. من تجربه رویارویی با تیم ملی بحرین را داشته ام؛ هر چند تیم کنونی آن‌ها با آن تیم فرق می‌کند. تیم زرنگی دارند، اما ما هم به خوبی آن‌ها را آنالیز کرده ایم. نکته بسیار مهم این است که بحرین مانند سایر تیم‌های عربی بازی نمی‌کند. سرعت بالا و شکل بازی، همیشه آن‌ها را متمایز نشان می‌دهد و انگار نه انگار یک تیم عربی هستند. برای همین شرایط ما بسیار در این بازی سخت خواهد بود و باید تیم ملی بسکتبال بحرین را جدی بگیریم. شما دیدید تیم ملی برابر سوریه در مسابقات انتخابی کاپ آسیا دچار شگفتی بدی شد؛ چرا که اغلب کشور‌های عربی طور دیگری بازی می‌کنند و شرایط تیمی ما را بر هم می‌زنند. امیدوارم بازیکنان از همان ابتدای بازی، بحرین را جدی بگیرند. تک تک امتیازات ما برابر تیم سرسخت بحرین مهم هستند. راحت‌تر اگر بخواهم بگویم بحرین تیم چموشی است و باید حواسمان باشد. امیدوارم برابر بحرین با پیروزی زمین را ترک کنیم و به هماهنگی لازم برای بازی‌های بعدی برسیم.

او در پایان افزود: تیم ملی بسکتبال همیشه جنبه خوبی داشته است و در حال حاضر هم با بازیکنان جوانی که به تیم ملی اضافه شده اند، خانواده بسکتبال باید از این تیم حمایت کند تا با پیروزی های پی در پی دل مردم عزیز کشورمان را شاد کنیم.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار