درآمد پایدار برای شورا‌ها و شهرداری‌ها ضرورت دارد

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: شورا‌ها باید برای دستیابی به منابع مالی پایدار و بدون دغدغه برنامه داشته باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سید کمال الدین میرجعفریان، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل در مراسم تحلیف اعضای هیات رییسه شورای اسلامی استان اردبیل گفت: شورا‌های اسلامی در شهر‌ها و روستا‌ها با جذب مشارکت‌های مردمی و سرمایه گذاران بخش خصوصی، بستر را برای درآمدزایی و اشتغال پایدار فراهم کنند.

او با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی استان نماینده تمام نقاط استان هستند افزود: استان اردبیل ۱۲ شهرستان دارد و از هر کدام یک نفر به عنوان نماینده یک پازل را تشکیل می‌دهند و ناکارآمدی یکی از اعضا باعث نقص و ضعف سایر اعضا شده و پازل مورد نظر نیز به درستی چیده نخواهد شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل ادامه داد: در شورای اسلامی استان نباید تفکر منطقه‌ای حاکم شود بلکه اعضای حاضر نماینده کل استان هستند و باید برای کل استان اردبیل از شمال تا جنوب برنامه داشته باشند.

میر جعفریان با بیان اینکه پارلمان محلی نشات گرفته از رای و اراده مردمی است افزود: این اعضا ضمن اینکه باید به رای مردم احترام قایل شوند در راستای عدالت، اخلاق و حقوق شهروندی در چارچوب مقررات گام بردارند.

او با اشاره به اینکه اعضای شورا باید با همگرایی الگویی برای سایر ارگان‌ها باشند ادامه داد: با آسیب شناسی ضعف‌ها و نارسایی‌های گذشته و با حل مشکلات به جا مانده می‌توان گامی مطمئن و مهم به جلو برداشت.

استاندار اردبیل با بیان اینکه پس از قبول مسوولیت در استان تمام کار‌ها با جدیت پیگیری می‌شود تصریح کرد: تمام مصوبات و پرونده‌های جلسات و کمیسیون‌ها و بحث‌های دیگری از قبیل راه، انرژی و ... به روز شده و برای عملیاتی نمودن این موضوعات اقدامات میدانی و گام‌های اساسی برداشته شده است.

اعضای هیات رییسه شورای اسلامی استان اردبیل انتخاب شدند

در ادامه با حضور نمایندگان شورای اسلامی شهر و روستا‌های ۱۲ شهرستان استان اعضای هیات رییسه و نمایندگان شورای عالی استان‌ها انتخاب و معرفی شدند.

در این جلسه بعد از مراسم تحلیف و تعیین هئیت رییسه، ابراهیم صفری عضو شورای شهر اردبیل با ۱۲ رای و با اجماع اعضا به عنوان رییس شورای اسلامی استان انتخاب شد.

همچنین شهناز شاطری از شهرستان خلخال به عنوان نائب رییس و ناصر پناهی به عنوان منشی با اکثریت آرا انتخاب شدند.

در ادامه نیز محمود زنده دل عضو شورای شهر سرعین و ناصر نعمتی نماینده شهرستان نیر به مدت ۴ سال برای شورای عالی استان‌ها انتخاب و معرفی شدند.

در این جلسه نماینده شورای حل اختلاف و نمایندگان کمسیون تطبیق نیز با رای گیری مخفی انتخاب و معرفی شدند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار