بیکاری و کمبود آب مشکل اصلی روستا‌های استان اردبیل

استاندار اردبیل گفت: بیکاری، کمبود آب شرب و کشاورزی مشکل اصلی روستا‌های استان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سید حامد عاملی، استاندار اردبیل در اولین سفر شهرستانی خود به شهرستان نیر و دیدار با مردم در مسجد جامع این شهر با بیان اینکه مشکل بیکاری، کاهش آب شرب و کشاورزی یک مشکل مشترک در همه روستا‌های استان است گفت: در ۴۰ روز از مسوولیتم در استانداری اکثر مطالبه‌ها و درخواست‌ها مسایل اشتغال و کمبود آب بوده و با برنامه ریزی‌های لازم این مسایل قابل حل است.

او اظهار کرد: باید در حل مشکلات موجود همه تلاش کنیم و با وحدت، همدلی و کاهش قوانین مانع سرمایه گذاری و تولید ثروت گام‌های اساسی برداریم.

استاندار اردبیل ادامه داد: برخی قوانین وضع شده مانع تولید است و هنر مسوولان برای حل این موانع، جذب سرمایه و اعتبارلازم و رفع مشکلات موجود است.

عاملی با بیان اینکه از زمان استان شدن اردبیل جمعیت افزایش چندانی نداشته گفت: چندین سال است که جمعیت استان یک میلیون دویست و هفتاد هزار نفر بوده و هفتاد هزار نفر بیکار وجود دارد این آمار باید تغییر یابد.

او اظهار کرد: از لحاظ منابع طبیعی کمبودی در سطح شهرستان وجود ندارد و باید مشکلات و ظرفیت‌های موجود احصا شود تا با برنامه ریزی راهبردی از میزان گرفتاری‌های مردم و بیکاری موجود کاسته شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: با پتانسیلی که در منطقه وجود دارد بیشتر مناطق می‌تواند به باغ‌ها و مناطق گردشگری تبدیل شود و تغییر تفکر و کاهش بروکراسی اداری می‌تواند به تولید بیشتر ثروت در این شهرستان کمک کند.

عاملی گفت: هدف و نیت اصلی دولت قوی مردمی، تولید ثروت، کاهش بیکاری و حمایت از سرمایه گذاران است که این مساله می‌تواند به مهاجرت معکوس نیز کمک کند.

او افزود: شهرستان نیر از نعمات بزرگ الهی برخوردار است، اما مشکلات بروکراسی و قوانین دست و پاگیر و از همه مهمتر تنگ نظری مشکل اصلی استان است.

در این دیدار امام جمعه شهر، رییس شورای شهر و جمعی از مردم مشکلات و مسایل موجود در شهرستان نیر را مطرح کردند.

انتهای پیام/ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
بیکاری برای کل ایران هست نه یک روستا