آموزش و مهارت‌آموزی مهم‌ترین مؤلفه‌های راه‌اندازی طرح‌های اشتغال پایدار

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری گفت: آموزش و مهارت‌آموزی مهم‌ترین مؤلفه‌های راه‌اندازی طرح‌های اشتغال پایدار در راستای کاهش بیکاری است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جاسم محمدی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه آموزش و مهارت‌آموزی مهم‌ترین مؤلفه‌های راه‌اندازی طرح‌های اشتغال پایدار در راستای کاهش بیکاری است افزود:  ایجاد اشتغال خانگی و پایدار برای زنان سرپرست خانوار استان الزامی است.

او افزود: بیش از ۵۰ درصد خانواده‌های تحت حمایت زنان سرپرست خانوار هستند که مهم‌ترین وظیفه آن‌ها تربیت فرزندان است.

محمدی ادامه داد: راه‌اندازی طرح‌های اشتغال خانگی موفق و پایدار می‌تواند زمینه توانمندسازی و خروج آن‌ها از چرخه حمایتی کمیته امداد را فراهم کند.

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه آموزش و مهارت‌آموزی مهم‌ترین مؤلفه‌های راه‌اندازی طرح‌های اشتغال پایدار ادامه داد: دوره‌های آموزشی مفید و کاربردی می‌تواند زمینه دست‌یابی به اهداف پیش‌رو را فراهم کند.

محمدی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی مراکز نیکوکاری کاریابی در سطح استان اضافه کرد: مراکز نیکوکاری در سطح محلات و توسط مردم راه‌اندازی می‌شوند که مراکز کاریابی از مراکز نیکوکاری تخصصی در این زمینه هستند که زمینه اشتغال مددجویان را فراهم می‌کنند.

فرانک کبیری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزش اشتغال خانگی اضافه کرد: در یکی از شهر‌های استان نیز به صورت پایلوت زنجیره آموزش تکمیل شد و زمینه اشتغال برای فراگیران آموزش‌های مهارتی فراهم شد که مورد استقبال سازمان فنی و حرفه‌ای نیز قرار گرفت.

او با اشاره به اهمیت کمک به فرزندان خانواده‌های نیازمند با استفاده از برگزاری دوره‌های آموزش گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، فرزندان می‌توانند با گذراندان دوره‌های آموزشی در کسب‌و‌کار‌های خُرد و کوچک فعالیت کنند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار