راه اندازی مجتمع زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست در شهرکرد

شهردار شهرکرد گفت: مجتمع خیریه زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست در این شهر راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمدتقی جاپلقی شهردار شهرکرد گفت: احداث و راه‌اندازی مجتمع خیریه زنان بدپرست می‌تواند در اشتغال پایدار و توانمندسازی آن‌ها به ویژه در ابعاد اقتصادی و درآمدزایی موثر باشد.

او افزود: یکی از موضوعات مهم در پیشبرد مسائل زنان و خانواده، قدرت ساختار‌های متعلق به زنان در جایگاه فعالیت و سیاست‌گذاری است و توجه به مسائل زنان در حوزه شهری نیازمند شناسایی، برنامه‌ریزی و اجرای کارآمد است که این مقوله در ساختار مدیریت شهرداری اصلاح می‌شود و مورد توجه قرار می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


جاپلقی اضافه کرد: باید محلی برای کمک به این بانوان در نظر گرفته شود چراکه این روز‌ها زنان بدسرپرست به‌دلیل برچسب بدسرپرست بودن در جامعه از جایگاه مناسبی برخوردار نبوده و هر روز با مشکلات جدید و جدی‌تری روبه‌رو شده و نهاد‌ها و دستگاه‌های حمایتی آنگونه که باید، موثر واقع نمی‌شوند، بنابراین باید نهاد‌های متولی ساز و کار جدی در این زمینه تعریف و به مسائل آن خوب بیندیشند.

او با اشاره به اینکه برای فرهنگ‌سازی در زمینه زندگی زنان بدسرپرست باید تبلیغات مناسبی صورت گیرد، اظهار داشت: افراد باید در خانواده با یکدیگر ارتباط موثر داشته باشند و تمام اعضای خانواده از یکدیگر کمک گرفته و طمع و حرص در بین آن‌ها وجود نداشته باشد تا مشکلات حل شود، این در حالی است که در خانواده بدسرپرست اعضا از هم دور بوده و مشکلاتی بین ارتباط آن‌ها با یکدیگر وجود دارد.

جاپلقی با تاکید بر اهمیت و لزوم راه‌اندازی مجتمع خیریه ویژه زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست، ادامه داد: احداث و راه‌اندازی این مجتمع می‌تواند در اشتغال پایدار و توانمندسازی آن‌ها به ویژه در ابعاد اقتصادی و درآمدزایی موثر باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار