ماجرای اختلال در سیستم کنترل از راه دور خودروهای تسلا چه بود؟

به دلیل وجود مشکل در اپلیکیشن خودرویی تسلا رانندگان در سراسر جهان قادر به روشن یا قفل کردن خودرو از طریق تلفن همراه نبودند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از npr، برخی از رانندگان تسلا روز جمعه با یک سری خطا‌های سروری در اپلیکیشن مربوط به این شرکت مواجه شدند. این موضوع باعث شد رانندگان نتوانند با تلفن همراه، وسیله نقلیه الکتریکی خود را روشن یا قفل کنند. پس از بررسی‌ها ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در ارتباط با این اختلال گفت که این مشکل موقت بوده و در عرض چند ساعت حل شده است.

خودرو‌های تسلا از فناوری‌های پیشرفته از جمله توانایی کنترل از راه دور استفاده می‌کنند. در این قابلیت کاربران برای کنترل از راه دور وسیله نقلیه خود با تلفن هایشان خودروی خود را روشن یا قفل می کنند، این شیوه باعث می‌شود کلید‌های خوردو‌ تقریباً منسوخ شوند، اما زمانی که یک خطای سروری رخ دهد، در این موقعیت کلید‌ها بسیار مهم می‌شوند. به نظر می‌رسید اختلال در اپلیکیشن تسلا در سراسر جهان وجود داشته است و کاربران مشکلاتی را از آمریکا، دانمارک، آلمان و انگلیس گزارش داده بودند.

اپلیکیشن خودرویی تسلا

در کره جنوبی، روزنامه‌نگاری به نام جاهوان چو در توئیتر برای یافتن پاسخ‌ در ارتباط با این مشکل، تسلا و ایلان ماسک را در توئیتی منشن کرد. او نوشت: "برای اتصال tesla Model ۳ به برنامه iOS خود در سئول، کره جنوبی، با خطای ۵۰۰ مواجه شدم. به نظر می‌رسد این یک اختلال جهانی باشد. " ماسک در پاسخ به این کاربر گفت "در حال بررسی... ". حدود پنج ساعت بعد، ماسک گفت که این خطا برطرف شده است و دلیل این قطعی را "افزایش ترافیک شبکه" عنوان کرد. ماسک در توئیتر خود نوشت: "با عرض پوزش، ما تدابیری اتخاذ خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم که این اتفاق دیگر تکرار نخواهد شد. "

طبق گزارش وب‌سایت تسلا، در صورتی که این مشکل مجددا ایجاد شد، کاربران می‌توانند با پشتیبانی کنار جاده‌ای تماس بگیرند. اما شاید ساده‌ترین راه حل این باشد که رانندگان با استفاده از جاکلیدی یا کارت کلیدی که همراه خود دارند مشکل را برطرف کنند. تماس گرفتن با شرکت تسلا نیز ممکن نیست، زیرا تسلا دیگر بخش روابط عمومی ندارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار