تصویب اعتبارات محرومیت زدایی استان با اعتبار ۷۰۲ میلیارد تومان

استاندار آذربایجان شرقی از تصویب اعتبارات محرومیت زدایی استان با اعتبار ۷۰۲ میلیارد تومان در این جلسه خبر داد و گفت:قرار است این اعتبارات در بخش‌هایی مثل راه روستایی، آب و آموزش، بهداشت و آبخیزداری توزیع شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،خرم استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه سند تدبیر توسعه آذربایجان‌شرقی با همه محدودیت‌ها و کاستی‌هایی که وجود داشته از یک مشارکت کلان تخصصی و علمی بهره برده تا ظرفیت‌ها و فرصت‌های استان را به منصه ظهور برساند گفت: این سند در خیلی از بخش‌ها به بازنگری مجدد نیاز دارد تا به واقعیت‌های مورد انتظار نزدیک‌تر شود.

او در ادامه یکی از اولویت‌های اصلی استان را فعال‌سازی اقتصاد مرزی در حوزه ترانزیتی و بازارچه‌های مرزی در حوزه صنعت و معدن خواند افزود: به نظر می‌رسد این مهم در سند تدبیر توسعه مغفول مانده و انطور که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

اوبا اظهار اینکه آذربایجان‌شرقی یک استان مرزی است تصریح کرد:این مزیت می‌تواند سهم استان را در اقتصاد کشور و دستیابی به رشد مورد انتظار را افزایش دهد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اعلام اینکه بهره‌وری استان پایین است تصریح کرد: این امر باعث ایجاد بحران می‌شود؛ بنابراین لازم است در همه حوزه‌ها برای ارتقاء بهره وری برنامه‌ریزی شود.

خرم با اشاره به منابع موجود در صنایع مس و نفلین سینت که برند‌های استان محسوب می‌شوند، ابراز داشت: در این صنایع برنامه‌ریزی‌ها باید به سمت پیشبرد پروژه‌های صنایع پایین‌دستی تمرکز یابد تا ایجاد ارزش افزوده این صنایع سریع‌تر و سهل‌الوصول‎تر باشد.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود، موتور پیشران کشور را عرصه علم و فناوری دانست و افزود:در حوزه اکوسیستم فناوری مشکل اساسی داریم و باید جزو استان‌های پیشرفته در این حوزه باشیم.

اوبا اشاره به اینکه برای ایجاد تعادل و برقراری عدالت متناسب با جمعیت و جغرافیای استان رویکرد‌های جدیدی را نیاز داریم تاکید کرد: احصاء اولویت‌های استان در اسناد بالادستی و تطبیق آن با اولویت‌های کشوری بسیار مهم است.

 حجت الاسلام بنابی نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی  نیزبا بیان اینکه اگر بخواهیم صنعت فولاد در استان تقویت شود لازمه اش این است که نیازمندی‌های تولید فولاد را تأمین کنیم گفت: صنعت فولاد یکی از بخش‌های مهم اقتصادی در شهرستان و استان است که اگر بخواهیم صنعت فولاد در استان رونق یابد باید در راستای تکمیل زنجیره فولاد تلاش کنیم.

در این جلسه سهم اعتبارات محرومیت زدایی استان، الحاق زمین به ۳۰ شهر استان در جهت جهش تولید مسکن تصویب و رشد اقتصادی هشت درصدی برای سال ۱۴۰۱ بررسی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار