برگزاری کنفرانس بین المللی بیوفوتونیک در تبریز

مسئول برگزاری کنفرانس بین المللی بیوفوتونیک و اپتیک زیست پزشکی گفت: کنفرانس بین المللی بیوفوتونیک و اپتیک زیست پزشکی به صورت مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در حال برگزاری است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، تجلی مسئول برگزاری کنفرانس بین المللی بیوفوتونیک و اپتیک زیست پزشکی گفت: ۲۵۰ متخصص در علم اپتیک زیست و بیوفوتونیک برای تبادلات اطلاعات علمی به عنوان مهمان برای این کنفرانس دعوت شدند.

 تجلی با بیان اینکه این کنفرانس سه روزه از دیروز در تبریز آغاز شده است افزود: از ۱۸ کشور دنیا متخصصان در زمینه بیوفوتونیک و اپتیک زیست پزشکی شرکت دارند.

وی ادامه داد: در این کنفرانس بین المللی ۲۰ مقاله به صورت پوستر و ۲۵ سخنرانی از جدید‌های علم بیوفوتونیک و اپتیک زیست پزشکی ارائه می‌شود.

تجلی اضافه کرد: طیف سنجی پزشکی، تصویربرداری نوری، تکنیک‌های نوری پیشرفته برای پزشکی، انتقال دارو، فوتودینامیک تراپی، اپتیک در دندانپزشکی و مواد زیستی برای فوتونیک محور‌های این همایش است.

رئیس مرکز تحقیقات بیوفوتونیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز بیان کرد: در میان فناوری‌های پیشرفته، بیوفوتونیک کاربرد‌های جدیدی در تشخیص‌های پزشکی، درمان، مراقبت‌های بهداشتی و نظارت بر عملکرد بدن  دارد.

تجلی با بیان اینکه با توسعه فناوری‌های جدید تصویربرداری نور غیر تهاجمی و طیف سنجی عملکردی، این رشته در مهندسی پزشکی، پزشکی، دندانپزشکی و علوم ورزشی در حال رشد سریع است خاطرنشان کرد: این اطلاعات ساختاری و عملکردی ارزشمند ابزار جدیدی برای تشخیص بالینی، درمان و نظارت بر سلامت کمتر تهاجمی سریع و مقرون به صرفه را فراهم می‌کند.

وی افزود: با پیشرفت‌های جدید و سریع، فناوری‌های بیوفوتونیک گزینه‌های جدیدی را برای نظارت بی سیم و از راه دور عملکرد بدن ارائه می‌دهد.

جوانپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در مراسم آغازین این کنفرانس علمی گفت: این کنفرانس باعث ایجاد فرصت‌های بسیار بزرگی برای همکاری‌های نزدیک بین تمام شرکت کنندگان خواهد شد.

جوانپور افزود: امیدواریم این کنفرانس بتواند یک کانال امیدبخشی را ایجاد کند که صنعت، حوزه درمان و دانشگاه به صورت تنگاتنگ همکاری کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.