خالد مشعل:

بازگشت به میز مذاکره با اشغالگران دویدن به سوی سراب است

رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» تصریح کرد بازگشت به میز مذاکره برای پس گرفتن حقوق فلسطینیان، بیشتر شبیه دویدن به سمت سراب است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خالد مشعل، رئیس جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در خارج از فلسطین در گفتگو با شبکه تلویزیونی «سی ان ان» ترکیه که روز گذشته پخش شد، تصریح کرد: کنفرانس‌های صلح نتیجه‌ای جز شکست نداشت.

او تصریح کرد: بازگشت به میز مذاکره برای پس گرفتن حقوق فلسطینیان بیشتر شبیه دویدن به سمت سراب است.

خالد مشعل از همه مردم فلسطین خواست اختلافات را کنار بگذارند و علیه اشغالگران متحد شوند تا از صحنه وجود حذف شوند.

او افزود: فلسطینیان در مسیر گرفتن حقوق خود از اشغالگران تمام ابزار‌های قانونی را از مقاومت گرفته تا عملیات مسلحانه در اختیار دارند. امضای توافقنامه‌های عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تحت هر عنوانی اشتباهی بزرگ و به منزله فرو کردن چاقو در کمر ملت فلسطین است. جانبداری از اشغالگران علیه ملت فلسطین، خیانت به فلسطین و امت اسلامی است.

خالد مشعل همچنین گفت: توافقنامه‌های اخیر عادی سازی روابط با موضع یکدست مسلمانان نسبت به آرمان فلسطین تعارض دارد. تبلیغ کردن برای توافقنامه‌های عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر و بازمعرفی آن به عنوان یک دوست در منطقه، واقعیت را تغییر نخواهد داد. ملت‌ها هرگز هیچ نوع از چنین توافقنامه‌هایی را با رژیم اشغالگر نخواهند پذیرفت و هر ادعایی خلاف این، دروغ است. تمام توجیه‌هایی که کشور‌های سازشکار به عنوان علت سازشکاری برای افکار عمومی عرب و مسلمانان مطرح می‌کنند، صرفا بهانه‌هایی بی پایه و اساس است. از امضای این توافقنامه‌ها با رژیم اشغالگر، هیچ دستاوردی عاید کشور‌های سازشکار نشد؛ بلکه برعکس رژیم اشغالگر به مبارزه با آنان روی آورد و ماجرای سد النهضه نیز به دور از این جریان نیست.

خالد مشعل از همه کشور‌های عربی و اسلامی خواست این اشتباه تاریخی را علیه کشور‌ها و ملت‌های خود تکرار نکنند و افزود: همه ما به ملت‌های منطقه و جهان به ویژه کشور‌های عربی و اسلامی اعتماد داریم؛ زیرا فلسطین و قدس جایگاه وسیعی در دل هایشان دارند.

خالد مشعل با تاکید دوباره بر این که«رژیم صهیونیستی حکومت اشغالگر است و به همه اقدامات خصمانه علیه ما متوسل می‌شود» افزود: مقامات اشغالگر با هدف قرار دادن منازل فلسطینیان و وادار کردن ساکنان منطقه الشیخ جراح به مهاجرت، حقوق ملت فلسطین را نقض می‌کنند. ۱۰۰ سال است که مردم فلسطین به نبرد با این رژیم و تلاش برای گرفتن حقوقشان ادامه می‌دهند و بالاخره پیروز خواهند شد.

خالد مشعل از تمام کسانی که به منصفانه بودن آرمان فلسطین باور دارند و از مبارزه ملت فلسطین حمایت کرده اند؛ به خصوص ترکیه قدردانی و تاکید کرد ملت فلسطین با تمام قدرت برای دفاع از خاک خود مقابل مکانیزم وحشیانه سرکوب می‌ایستد. رژیم اشغالگر به شدت نگران است، زیرا پس از همه این جنگ‌ها نتوانست مقاومت را شکست دهد.

گفتنی است خالد مشعل با هماهنگی موسسه اطلاع رسانی فلسطین «فیمید» به ترکیه سفر و در آنجا از چند موسسه رسانه‌ای بازدید کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار