استاندار اصفهان:

مدیریت آب فلات مرکزی ایران‌ یکپارچه شود

استاندار اصفهان گفت: باید به مسئله آب فلات مرکزی ایران به صورت یکپارچه نگاه شود و چاره‌ای برای آن اندیشید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان امروز در همایش شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان که با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس برگزار شد گفت: امیدواریم یک نگاه مناسب و توأم با آنچه که در میدان رخ می‌دهد در نتیجه سفر اعضای کمیسیون فرهنگی شکل بگیرد. زمانی که به متن مصوبات شورای فرهنگ عمومی چه در استان و چه در کشور  رجوع می‌کنیم، نگاه عالمانه در این مصوبات به چشم می‌خورد و انتطار می‌رود مشکلات فرهنگی کشور با این مصوبات حل شود. اما علی رغم این مصوبات پرطمطراق اتفاقی در میدان رخ نمی‌دهد و ظواهر امر حاکی از آن است که فرهنگ سلطه در جامعه ما دست بالا را دارد. امیدوارم با یک نگاه ویژه بر روی اینکه چرا مصوبات اجرایی نمی‌شوند، فکر شود.

استاندار اصفهان با اشاره به ظرفیت سالن اجلاس اصفهان، توضیح داد: در دولت دهم انتظاری برای اصفهان تعریف شد و قرار شد اصفهان سالن اجلاس را برای میزبانی سران عدم تعهد فراهم کند. اصفهان پای قول خود ایستاد و سالن اجلاس سران ساخته شد و امکان میزبانی‌های بین‌المللی فراهم است. هم‌اکنون تمام مهمانان وزارت امورخارجه در سفر‌های خود به ایران سری هم به اصفهان می‌زنند. امیدواریم شرایطی فراهم شود که دبیرخانه غیر متعهد‌ها به اصفهان نقل مکان کند و از تمرکزگرایی فزاینده‌ای که در تصمیم‌گیری‌ها وجود دارد، کمی دور شویم.

وی درباره پروژه ساخت دهکده المپیک اصفهان، تاکید کرد: باید فضا‌هایی را برای افزایش دیپلماسی عمومی فراهم کرد، دهکده ملی المپیک اصفهان سال‌ها است در حال ساخت است امیدواریم اعضای کمیسیون فرهنگی از پروژه ساخت این مجموعه حمایت کنند.

مرتضوی با بیان اینکه یکی از مسائلی که سال‌های سال است فلات مرکزی ایران از آن رنج می‌برد، مسئله کم آبی است، تصریح کرد: علی رغم صحبت‌های مقام معظم رهبری، بعضاً با اشتباه مسئولان تنش‌های آبی به سطح مردم کشیده شده و این موضوع بسیار خطرناک است. باید به مسئله آب فلات مرکزی ایران به صورت یکپارچه نگاه شود و چاره‌ای برای آن اندیشید.

استاندار اصفهان با اشاره به بحران فرونشست زمین در استان اصفهان، خاطرنشان کرد: اصفهان رتبه اول در زمینه فرونشست را دارد، در دشت مهیار، برخوار و حتی مرکز شهر هم این فرونشست وجود دارد. اگر این فرونشست به مرکز تاریخی شهر که نماد فرهنگ وتمدن شیعه است برسد، وضعیت بسیار خطرناک می‌شود.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
فقط نظر می دید همین