بانک اطلاعاتی مقالات در لارستان راه اندازی شود

امام جمعه شهر لار گفت :بانک مقالات و پژوهش‌های علمی و تحقیقاتی نخبگان ،استادان، طلاب و فرهیختگان لارستان باید راه اندازی شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام سید مختار موسوی امام جمعه لار در نشست هم اندیشی با برخی استادان و نخبگان لارستانی گفت: برای انجام این مهم چنانچه نیاز به مصوبه و پشتوانه اجرایی  باشد در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مورد بررسی دقیق تر قرار می گیرد و به تصویب می رسانیم.

او بیان کرد: تجربه ثابت کرده که بسیاری از سوء مدیریت ها ، ضعف ها و چالش های فراروی سیستم اجرایی نتیجه همین نبود ارتباط مناسب و شکاف عمیق بین جامعه دانشگاهی،  نخبگان و دانشگاهیان با این حوزه است.

موسوی تصریح کرد: ضعف نگاه های علمی و کارشناسی و مشارکت ضعیف مجموعه های دانشگاهی و توجه نکردن به پیوست ها و نگرش های کارشناسانه در برنامه ها، تصمیم گیری ها محسوس است و باید به دنبال تقویت این ارتباط دوسویه و بهره مندی بیشتر از نظرات و ایده های کارشناسی در برنامه ها و اقدامات بود.

امام جمعه لار  با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی و ضرورت و نهادینه کردن ترویج فرهنگ کتابخوانی ادامه داد: یکی از مهمترین اثرات راه اندازی بانک مقالات افزایش میزان سرانه مطالعه و انس  بیشتر دانشگاهیان با کتاب است.

او افزود: متولیان امر نیز باید با شناسایی مخاطبان و عامه مردم و نخبگان به فراخور شرایط و اوضاع و احوال، برنامه‌های فاخری را مدون و فرهنگ کتابخوانی و مطالعه را بین آحاد مختلف شهرستان لار نهادینه کنند.

در این نشست که روسای دانشگاه ها و برخی از نخبگان علمی و استادان از دانشگاه آزاد اسلامی، مجتمع آموزش عالی لارستان ، دانشکده علوم پزشکی و متولیان امور در حوزه فرهنگی حضور داشتند بر ضرورت همراهی و تعامل بیشتر این مجموعه ها نیز تاکید شد.

مهدی زارع رئیس دانشگاه آزاد لارستان نیز با استقبال از این ایده و ضرورت همراهی و تعامل و ارتباط بیشتر جامعه دانشگاهی با اجزای مختلف جامعه به ویژه دستگاه هیا متولی فرهنگی اضافه کرد: هرچند که ترویج فرهنگ مطالعه در فضای مجازی می‌تواند ابزار مناسبی به ‌منظور تبادل نظر اندیشه‌ها باشد؛ اما بدون شک و به هیچ وجه جایگزین مطمئنی برای کتابخوانی حقیقی نیست.

او اظهار کرد: اطلاعات رسانه‌ای مجازی، اطلاعات ناقصی است که برمبنای پژوهش استوار نیست اما سواد مبتنی‌بر کتابخوانی، متقن، دقیق و جامع است.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: مقالات ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار