نیک بین:

علت اصلی مشکلات کشور نظام آموزشی بی‌سواد پرور و استعدادکش است

نماینده کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس به بیان توضیحاتی درباره علت و ریشه اصلی مشکلات کشور پرداخت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  حجت الاسلام و المسلمین جواد نیک بین نماینده کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوه سرخ در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۶ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: علت اصلی مشکلات کشور دو مسئله است، اولی مدیران تصادفی و دیگری نظام آموزشی بی سواد پرور و استعدادکش.

نماینده مردم کاشمر و بردسکن و خلیل آباد، کوه سرخ در مجلس یازدهم ادامه داد: مدیران تصادفی یعنی کسانی که اتفاقی به پست می‌رسند و تصادفی در مسئولیت‌های کلیدی تمام دولت‌ها وجود دارند و اخیراً وزیر کشور هم در این رابطه نامه‌ای به استانداران زده است. مدیران تصادفی که در همه دولت‌ها هستند، عامل بدبختی مردم به شمار می‌روند، چرا که از اتاق خود بیرون نمی‌روند مگر برای کار‌های شخصی و چپاول.

وی با بیان اینکه نظام آموزشی صرفاً به دنبال یکسان سازی دانش آموزان است، توضیح داد: این یعنی اگر نمره ادبیات دانش آموز ۲۰ است، ریاضی آن نیز باید همین باشد، در حالی که چنین دانش آموزی می‌تواند حافظ، شهریار و مولوی شود. سیستم آموزشی ما بعد از ۱۲ سال به چه درد دانش آموز می‌خورد؟ آیا به زبان مسلط می‌شوند؟ ریاضی می‌دانند؟ و زبان فارسی را درست متوجه می‌شوند؟ هیچ یک از این موارد اتفاق نمی‌افتد، مگر اینکه خودشان به طور شخصی در خط، هنر و طراحی کاری انجام دهند، بنابراین نظام آموزشی ما با نیاز روز هیچ تطابقی ندارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: نظام آموزشی ما نقادی ذهن را پرورش نداده و صرفاً به دنبال حفظ جدول ضرب است، این نظام آموزشی تفکر و حل مسئله را آموزش نمی‌دهد، بلکه تست زدن برای آن مهم است. نظام آموزشی که شایسته سالاری در استعداد‌ها برای آن مهم نیست و صرفاً به شایسته سالاری در آزمون‌ها و تست‌ها اهمیت می‌دهد، بنابراین چنین نظامی وضعیت اسفناک کنونی را به وجود آورده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار