گلایه‌های خیر بوشهری: بی‌توجهی مسئولان ما را از کار خیر پشیمان کرد

خانواده خیر بوشهری که پارسال ساخت شیرخوارگاهی را به یاد دختر از دست داده‌شان شروع کردند حالا گلایه دارند که مسئولان به جای حمایت، جلوی کارشان را گرفته‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ۲۴ آذر پارسال بود که خانواده هانیه عباسی دختر ۲۵ ساله بوشهری در سالروز از دست دادن دخترشان به یاد او، ساخت نخستین شیرخوارگاه خیرساز استان بوشهر را شروع کردند.

برای این کار مراسمی برگزار شد و خیلی‌ها در این مراسم بودند از مدیرکل بهزیستی و مدیرکل اموراجتماعی استانداری تا فرماندار و شهردار وقت.
قرار شد شیرخوارگاه هانیه در زمینی به مساحت ۴۴۰ مترمربع و اعتبار ۲ میلیارد تومان در کمتر از یک سال ساخته شود، اما این مرکز هنوز در ابتدای راه است.

عباس جمشیدی فرماندار وقت بوشهر در مراسم آغاز ساخت شیرخوارگاه گفت: پیش از این خیران بوشهری کمتر به حوزه اجتماعی ورود کرده بودند و امیدواریم این اقدام خیرخواهانه سرآغازی برای انجام کار‌های خیر اجتماعی بیشتری در استان باشد.

او البته به این نکته هم اشاره کرد که، فرآیند اداری طولانی، سخت و زمانبر از مشکلات استان در زمینه طرح‌های خیرساز است که با اصلاح این رویه زمینه مشارکت موثرتر خیران فراهم می‌شود.

پریسا امیری مادرهانیه هم گفت: باتوجه به علاقه هانیه به کودکان و نیاز استان به شیرخوارگاهی استاندارد تصمیم به اجرای این طرح گرفتیم و امیدواریم با همراهی مسئولان این طرح تا همین زمان در سال آینده افتتاح شود و پذیرای شیرخوارگان بی سرپرست باشد.

ساخت شیرخوارگاه در ابتدای راه متوقف مانده است

اکنون در حالی که کمتر از یک ماه مانده به سالروز شروع ساخت شیرخوارگاه، پریسا امیری مادر هانیه می‌گوید که کار در همان ابتدای راه مانده و شهرداری اجازه بتن‌ریزی نداده است.

او عنوان می‌کند، این کار در شرایطی رخ داده است که شهردار وقت به آن‎ها گفته بوده به علت اینکه این طرح قرار است در زمین بهزیستی اجرا شود و هیچ منفعتی برای ما ندارد کار را شروع کنید و ما هم تمام قد از شما حمایت می‌کنیم.


بیشتر بخوانید


به گفته مادر هانیه، همه این اتفاق‌ها در حالی رخ می‌دهد که همه مسئولان در مراسم کلنگ‌زنی برای همکاری اعلام آمادگی کرده بودند.

او بیان می‌کند که، از اینکه مسئولان نه تنها راه را برایشان هموار نکرده‌اند بلکه سنگ‌اندازی هم کرده‌اند ناراحت است و می‌گوید دو خیری هم که می‌خواسته‌اند در این کار مشارکت کنند با دیدن این شرایط از کار خیرشان پیشیمان شده‌اند.

خانم امیری می‌گوید، بار‌ها خواسته با مسئولان صحبت کند تا مشکل حل شود، اما موفق نشده است و حالا این قدر خسته است که قید کار‌های خیر دیگری را که درنظرش بوده، زده است.

شورای شهر چه می‌گوید؟

سخنگوی شورای اسلامی شهر بوشهر در واکنش به تصویر منتشر شده از گلایه‌های مادرهانیه اعلام کرد: همسرایشان یک ماه پیش به شورا مراجعه و مشکل پیش آمده را مطرح کرد.

ایمان زندی نیا افزود: رئیس شورای شهر برای حل موضوع و تسریع دراجرای این طرح خودش به اداره کل بهزیستی استان مراجعه کرد و قول مساعد داد که پس از انجام مکاتبه رسمی آن اداره کل، فرایند صدور مجوز طبق قوانین کشوری و با مساعدت کامل در اسرع وقت انجام می‌شود.

او ادامه داد: پس از این جلسه تا امروز هیچ گونه مکاتبه و مراجعه‌ای از سوی آن دستگاه و نامبردگان به این شورا برای پیگیری موضوع صورت نگرفته است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر بوشهرعنوان کرد: طبق قانون هر گونه ساخت و ساز در حریم شهری نیازمند اخذ مجو‌ز است که این موضوع برای اطمینان از رعایت تمامی ضوابط ساخت و ساز و مسائل ایمنی در ایجاد بنا برای رعایت حق همه شهروندان ضروری است و فقط جنبه درآمدی ندارد و مواردی هستند که به دلایل عام المنفعه ضمن اخذ مجوز ساخت و ساز از پرداخت هزینه‌های مربوطه معاف می‌شوند.

زندی‌نیا تاکید کرد: شورای اسلامی و شهرداری بندر بوشهر آمادگی کامل دارد که پس از دریافت درخواست رسمی در سریع‌ترین زمان مجوز‌های قانونی لازم را برای ساخت این مجموعه صادر کند.

شیرخوارگاه هانیه قرار بود آذر امسال به بهره‌برداری برسد تا سرپناه امن و استانداردی شود برای کودکانی که اکنون در شیرخوارگاه ۳۳ ساله بوشهر زندگی می‌کنند.

خانواده هانیه منتظرند هر چه سریع‌تر شاهد به ثمر رسیدن نیت خیرشان باشند تا آرامش خاطری شود برای دل داغ‌دیده‌شان.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.