اسماعیلی در جمع خبرنگاران خبر داد؛

با وجود ۱۳ متولی در حوزه حقوق کودک، اما اطلاعاتی از آن در اختیار نداریم

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: مقرر شد کارگروهی مشترک بین وزارت دادگستری و کمیسیون تشکیل شود تا به وضعیت حقوق کودک در کشور رسیدگی شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بعد از پایان نشست با رحیمی وزیر دادگستری و در جمع خبرنگاران در تشریح جزئیات نشست کمیسیون متبوع خود گفت: با توجه به برگزاری جلسه‌ امروز و نقش مهم وزارت دادگستری در حمایت از حقوق کودک، مقرر شد تا کارگروهی مشترک بین وزارت دادگستری و کمیسیون تشکیل شود تا به وضعیت حقوق کودک در کشور رسیدگی شود.

وی ادامه داد: هدف ما از تشکیل این کارگروه دستیابی به یک جمع بندی دقیق درباره آمار میزان رعایت حقوق کودک در کشور است. علت اصلی آن هم این است که با وجود ۱۳ ارگان متولی حقوق کودک در کشور این ارگان‌ها نمی‌توانند گزارش خوبی در این باره به ما ارائه کنند.

اسماعیلی در پایان خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم در یک بازه زمانی دو ماهه متولی حقوق کودک را با تشکیل این کارگروه مشخص کنیم و بحث ساماندهی اتباع هم را انجام بدهیم. باید به این نکته هم اشاره کنیم که تا نتوانیم اتباع را ساماندهی کنیم به نتیجه دلخواه و در تراز نظام اسلامی نخواهیم رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار