کارگاه آموزشی بهره برداری از سیستم‌های نوین آبیاری در مهاباد برگزار شد

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد از برگزاری کلاس دو روزه آموزش بهره برداری از سیستم‌های نوین آبیاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، جعفر ایمانیان مدیر جهاد کشاورزی مهاباد گفت: کارگاه آموزشی دو روزه با عنوان بهره برداری از سیستم‌های نوین آبیاری با هدف توجیه و ترغیب بهره برداران با حضور معاون فنی، رئیس و کارشناس اداره آموزش و ترویج مدیریت، مددکاران ترویجی شهرستان، نماینده مرکز آموزش کشاورزی ومربی، کارشناس مسئول اداره فنی و زیر بنایی مدیریت در مهاباد برگزار شد.

ایمانیان افزود: در این دوره نحوه استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین به کشاورزان آموزش داده شد که در آن راهکار‌های کاهش مصرف آب، افزایش راندمان آبیاری، حفاظت از منابع و سیستم‌های آبیاری مناسب تشریح شد.

وی بر ضرورت تبدیل آبیاری سنتی و غرقابی به روش‌های نوین آبیاری تحت فشار و کم فشار تاکید و اضافه کرد: استفاده صحیح و درست از منابع آبی امری لازم و ضروری بوده و نیاز است در این زمینه برنامه ریزی‌های اساسی و هدفمند مبنای کار قرار داده شود.

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد افزایش راندمان آبیاری در مزارع و فرآیند تولید، بهبود مدیریت مصرف آب در اراضی کشاورزی، کنترل فرسایش خاک، کاهش آفات و بیماری ها، سهولت انجام عملیات کشاورزی را از مزایای آبیاری به روش نوین عنوان کرد.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.