تولید سالانه بیش از ۱۷۰ هزار تن انواع محصولات باغی در مهاباد

مدیرجهادکشاورزی مهاباد گفت: طبق برآورد‌های انجام شده سالانه میزان تولید میوه‌ها در این شهرستان به ۱۷۰ هزار تن می رسد.

جعفر ایمانیان مدیر جهادکشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: سالانه در این شهرستان بیش از ۱۷۰ هزار تن انواع محصولات باغی مانند سیب، هلو، شلیل، آلبالو، گردو و انگور و سایر محصولات باغی تولید و روانه بازار‌های مصرف می‌شود.

ایمانیان با بیان اینکه امسال با توجه به گرمای هوا در فصل تابستان برداشت میوه کمی زودتر از سال‌های قبل شروع شده و تا اواسط شهریورماه ادامه داشته، افزود: بخش زیادی از میوه‌های هسته‌دار این شهرستان به صورت تازه‌خوری مصرف و بخش دیگری نیز برای تهیه کمپوت و آبمیوه به کارخانه‌های کنسانتره میوه فرستاده می‌شود.

این مقام مسئول اذعان کرد: در این شهرستان در مجموع ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ میوه وجود دارد که از این مقدار بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ هزار هکتار بارور بوده که بیشترین مقدار آن به میوه‌های دانه‌دار از جمله سیب اختصاص یافته است.

آذربایجان‌غربی دارای ۱۲۰ هزار باغ میوه است، سیب، انگور، زردآلو، هلو، گیلاس، آلو از جمله این میوه‌ها هستند، همه ساله برداشت محصولات هسته دار در آذربایجان غربی از خرداد شروع و تا اواخر شهریورماه ادامه دارد، برداشت ارقام دیر رس آن‌ها تا نیمه اول مهرماه به طول می‌انجامد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.