تولید میوه‌های هسته‌دار در مهاباد ۱۰ درصد کاهش یافت

کارشناس مسئول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد گفت: امسال بیش از ۱۱ هزار تن میوه هسته‌دار در باغ‌های این شهرستان برداشت می‌شود که نسبت به پارسال ۱۰ درصد کاهش یافته است.

سعید کریمی کارشناس مسئول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود امسال ۱۱ هزار و ۱۶۸ تن میوه هسته دار از سطح بیش از ۸۷۷ هکتار از باغ‌های این شهرستان برداشت شود که این میزان نسبت به پارسال ۱۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

کریمی با بیان اینکه میوه‌های هسته‌دار شامل زردآلو، گیلاس، آلبالو، هلو و شلیل، آلو شابلون و قطره، شفتالو است، افزود: از این مقدار حدود ۳ هزار تن میوه‌های زودرس از جمله گیلاس، آلبالو، زردآلو زودرس بوده که برداشت آن‌ها به پایان رسیده و بقیه شامل میوه‌های دیررس از جمله هلو، شلیل، آلو شابلون و شفتالو و آلو قطره است.

این مقام مسئول با اعلام اینکه قسمتی از میوه‌های هسته دار در حال برداشت بوده، اضافه کرد: برداشت میوه‌های هسته‌دار دیررس نیز در مرداد ماه شروع شده و بخش زیادی از میوه‌های هسته‌دار این شهرستان به صورت تازه‌خوری مصرف و بخش دیگری نیز برای تهیه کمپوت و آبمیوه به کارخانه‌های کنسانتره میوه فرستاده می‌شود.

او خاطرنشان کرد: در این شهرستان در مجموع ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ میوه وجود دارد که از این مقدار بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ هزار هکتار آن بارور بوده که بیشترین مقدار آن به میوه‌های دانه‌دار از جمله سیب اختصاص یافته است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.