«آنگ سان سوچی» به تقلب در انتخابات سال ۲۰۲۰ متهم شد

رئیس برکنار شده حزب حاکم میانمار در زمینه تقلب در انتخابات پارلمانی سال ۲۰۲۰ متهم شناخته شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، رسانه‌های دولتی میانمار اعلام کردند «آنگ سان سوچی» رئیس برکنار شده حزب حاکم میانمار در زمینه تقلب در انتخابات پارلمانی سال ۲۰۲۰ متهم شناخته شد.

آنگ سان سوچی با اتهامات رعایت نکردن محدودیت‌های بهداشتی، واردات غیرقانونی دستگاه تاکی واکی، نقض قوانین مخابراتی، شورش، فساد مالی محاکمه شده است.

روزنامه گلوبال نیو لایت میانمار بدون اشاره به جزئیات بیشتر گزارش داد که او به دلیل تقلب در انتخابات تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

پانزده مقام دیگر از جمله وین ماینت رئیس جمهور سابق که آن‌ها نیز در کودتای فوریه دستگیر شدند، به همین اتهام تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

هیئت حاکمه نظامی میانمار توسل به زور برای به دست گرفتن قدرت را با ادعای «تخلف‌های گسترده» در انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ توجیه می‌کند، انتخاباتی که حزب اتحادیه ملی برای دموکراسی متعلق به آنگ سان سو چی در آن به پیروزی رسید، اما هیچکس تا کنون بابت آن متهم نشده بود.

این اتهام علیه برنده جایزه صلح نوبل یک روز پس از آزادی دنی فنستر خبرنگار آمریکایی مطرح می‌شود که پس از بیش از شش ماه بازداشت -یک روز قبل از محاکمه‌ای که ممکن بود در آن به اتهام فعالیت تروریستی به حبس ابد محکوم شود- مورد عفو قرار گرفت.

حزب اتحادیه ملی دموکراسی به ریاست سوچی در فوریه سال گذشته توانست با کسب ۸۳ درصد آراء در انتخابات مجلس پیروز شود، اما ارتش نتیجه این انتخابات را نپذیرفت و اعلام کرد در روند آن تقلب صورت گرفته و باید دوباره برگزار شود. همین امر موجب آغاز اختلافات داخلی و در نهایت کودتای نظامی در این کشور شد. میانمار تا سال ۲۰۱۱ و پیش از آغاز اصلاحات سیاسی به دست نظامیان اداره می‌شد.

آنگ سان سوچی در همان روز کودتای اول فوریه دستگیر شد. وی از چهار ماه پیش در حبس خانگی به سر می‌برد. وکیل وی تا کنون تنها چهار بار با وی دیدار داشت که دیدار‌ها نیز بسیار کوتاه بود.

مین آنگ هلینگ، حاکم نظامی میانمار بدون اشاره به زمانی مشخص، از تعهد خود برای بازگرداندن دموکراسی در این کشور می‌گوید و اعلام کرده است که تاسیس اتحادیه‌ای مبتنی بر دموکراسی و فدرالیسم را تضمین می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار