دادگاهی در میانمار روزنامه نگار آمریکایی را به ۱۱ سال زندان محکوم کرد

روزنامه نگار آمریکایی از سوی دادگاهی در میانمار به اتهام نقض قوانین و تماس با سازمان‌های غیر قانونی به ۱۱ سال زندان محکوم شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دنی فنستر، روزنامه نگار آمریکایی از سوی دادگاهی در میانمار به ۱۱ سال زندان محکوم شد.

به گفته وکیل و کارفرمای فنستر، دادگاهی در میانمار که تحت حاکمیت نظامی است، امروز جمعه این روزنامه نگار آمریکایی را با وجود درخواست آمریکا برای آزادی او، به ۱۱ سال زندان محکوم کرد.

مجله اینترنتی فرانتیر میانمار «Frontier Myanmar»  نوشت: فنستر به اتهام تحریک و نقض قوانین مهاجرتی و تماس با انجمن‌ها و سازمان‌های غیر قانونی و نقض مقررات ویزا مجرم شناخته شد و این احکام سخت‌ترین مجازات ممکن بر اساس قانون است.

توماس کین، سردبیر فرانتیر میانمار گفت: هیچ مبنایی برای محکوم کردن دنی به این اتهامات وجود ندارد. او اولین روزنامه نگار غربی است که  در سال‌های اخیر در میانمار به زندان محکوم شده است.

فنستر در ماه مه هنگام تلاش برای خروج از کشور دستگیر شد و از آن زمان در زندان «اینسین» در یانگون بزرگترین شهر میانمار نگهداری می‌شود.

روز گذشته، شورای امنیت سازمان ملل با صدور بیانیه ای خواستار پایان بخشیدن به درگیری ها و خشونت در میانمار شد. اعضای شورای امنیت سازمان ملل در این بیانیه خواستار خروج سریع شبه نظامیان و تامین امنیت بی چون و چرا غیرنظامیان و مردم عادی در میانمار شدند.

در متن این بیانیه آمده است: اعضای شورای امنیت سازمان ملل نگرانی عمیق خود را از وضعیت کنونی میانمار ابراز می‌دارد و از ارتش می‌خواهد تا حد ممکن خویشتنداری به خرج دهد و از اعمال خشونت و درگیری پرهیز کند.

میانمار چند سالی است که به دلیل کودتا و اعتراضات شدید و اعمال خشونت با مشکلات زیادی مواجه است. دولت میانمار در این سال‌ها با مقاومت شبه نظامیان مسلح و شورشیان اقلیت‌های قومی روبرو است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار