پس از سال‌ها تنش؛

ولیعهد ابوظبی به ترکیه سفر می‌کند

مقام‌های ترکیه از سفر ولیعهد ابوظبی به ترکیه پس از سال‌ها تنش میان دو کشور خبر دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، دو مقام ترک از سفر «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی و جانشین فرمانده کل نیرو‌های مسلح امارات متحده عربی به ترکیه در آینده نزدیک و پس از سال‌ها تنش میان دو کشور خبر دادند.

این دو مقام همچنین اعلام کردند: «در جریان این سفر که در تاریخ ۲۴ نوامبر (۳ آذر) انجام خواهد شد، محمد بن زاید در نظر دارد با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه نیز ملاقات داشته باشد.»

بیش از یک دهه از آغاز تنش میان ترکیه و امارات می‌گذرد و هر کدام از این دو کشور در تلاشند تا تاثیر و نفوذ بیشتری در خاورمیانه داشته باشند.

پیشتر نیز اردوغان در ماه اوت (مرداد) و پس از دیدار با شیخ «طحنون بن زاید آل نهیان» مشاور امنیت ملی امارات گفته بود: «ترکیه و امارات پیشرفتی در بهبود روابط داشته‌اند.»

دو هفته پس از این مذاکره اردوغان بار دیگر تماسی تلفنی با شیخ طحنون داشت. این روابط می‌تواند منجر به سرمایه‌گذاری قابل توجهی در ترکیه شود.

اکنون انتظار می‌رود در دیدار محمد بن زاید آل نهیان با اردوغان مسائلی از جمله «تجارت، تحولات منطقه‌ای و سرمایه‌گذاری» مورد بحث قرار گیرند.

البته یکی از این دو مقام گفته است که تاریخ نهایی این دیدار تاکنون قطعی نشده است و همچنین افزود: «دیدار با ولیعهد ابوظبی به بهبود روابط کمک خواهد کرد و به زودی این سفر از سوی ترکیه در دستور کار قرار خواهد گرفت.»

وزارت امور خارجه امارات تاکنون واکنشی به این خبر نداشته است. مقام‌های بخش ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه نیز تاکنون قادر به پاسخگویی به این خبر نبوده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار