انور قرقاش: ترکیه طی ۱۰ سال بیش از ۵ هزار سرباز در شمال عراق مستقر کرده است

وزیر مشاور در امور خارجه امارات، ترکیه را به مستقر کردن بیش از ۵ هزار سرباز در شمال عراق در ۱۰ سال گذشته متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات امروز (چهارشنبه) تاکید کرد که کشورش در کنار عراق علیه دشمنی ترکیه ایستاده است.

او گفت: ترکیه از ۱۰ سال قبل بیش از ۵ هزار سرباز در شمال عراق مستقر کرده است.

قرقاش افزود: با وجود اینکه گاهی با عراق اختلاف نظر داریم و گاهی اتفاق نظر داریم، عراق همیشه به صورت کامل مورد حمایت کشور‌های عربی به غیر از قطر و سومالی بوده است به ویژه در مسئله مربوط به حضور نیرو‌های ترکیه در شمال عراق همیشه حمایت شده است.

ترکیه اواسط ژوئن عملیات نظامی پنجه عقاب را با هدف حمله به مواضع حزب کارگران کردستان در اقلیم کردستان عراق و دو روز بعد حمله زمینی پنجه ببر را آغاز کرد.

دولت عراق بار‌ها از ترکیه خواسته عملیات خود را متوقف کند، اما این درخواست‌ها با مخالفت صریح آنکارا روبرو شده است با این بهانه که ترکیه در مقابل حملات نیرو‌های حزب کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک) از خود دفاع می‌کند.

وزارت امور خارجه عراق در اعتراض به حملات مکرر ارتش ترکیه به خاک این کشور، چندین بار «فاتح ییلدز» سفیر ترکیه در بغداد را احضار کرده است. با وجود اعتراض‌های گسترده بغداد و کشور‌های عربی به آنکارا، عملیات ارتش ترکیه همچنان در شمال عراق ادامه دارد.

کشور‌های متعددی نقض حریم و حاکمیت عراق از سوی ترکیه را محکوم کردند و متوقف شدن آن را خواستار شدند. همچنین شماری از وزرای خارجه کشور‌های عربی حمایت کامل خود از امنیت و حاکمیت عراق را اعلام و بر ضرورت توقف فوری حملات نظامی ترکیه به اراضی عراق تاکید کردند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار