سرپرست معاونت آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور مطرح کرد؛

محیط بانان هویت تازه‌ای می‌گیرند

سرپرست معاونت آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: رویکرد جدیدی از جایگاه و وظایف محیط بانان کشور تعریف می‌شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،مرادی سرپرست معاونت آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در جمع محیط‌بانان اهر گفت: محیط بانان هویت تازه‌ای در کشور به خود می گیرند.

وی با اشاره به این‌که محیط‌بانی جزو شغل‌های مقدسی است که آیندگان به این نتیجه خواهند رسید افزود: هویت‌بخشی، بازتعریف محیط‌بانی و توجه به معیشت و درآمد محیط‌بانان جزو برنامه‌های سازمان حفاظت محیط زیست است.

وی خاطرنشان کرد: شاید فعالیت‌های محیط‌بانان در جامعه ملموس نباشد، اما شغل این مردان طبیعت حفاظت از میراث نسل‌های آینده است.

سرپرست معاونت آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست بر لزوم همکاری با رسانه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در راستای جلب مشارکت‌های مردمی به جهت حفاظت از محیط زیست تاکید کرد و گفت: محیط زیست متعلق به یک نسل نیست و سازمان‌های مردم‌نهاد و رسانه‌ها با ارتباط تنگاتنگ می‌توانند فرهنگ حفاظت محیط زیست را گسترش دهند.

مرادی اضافه کرد: عمده‌ فعالیت سازمان حفاظت محیط زیست «رسانه‌محور» است، به طوری‌که رسانه‌ها و خبرنگاران تابه‌حال به عنوان بازوی توانمند سازمان بوده‌اند و تاثیرگذاری رسانه‌ها در شکل‌گیری فرهنگ حفظ محیط زیست در جامعه قابل کتمان نیست.

وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست با کمبود نیروی انسانی و تجهیزات مواجه است از این‌رو رسانه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد این خلا را به نوعی جبران کرده‌اند و هشدارباش‌های خبرنگاران و سازمان‌های مردم‌نهاد برای حفظ محیط زیست قابل تقدیر است.

وی واگذاری امور به مردم و تقویت مشارکت‌های مردمی در حوزه محیط زیست را جزو رویکرد‌های جدید سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد و یادآور شد: سمن‌های محیط زیست در کشور حمایت و تقویت می‌شوند، چراکه معتقدیم سمن‌های مردمی در مناطق مختلف کشور از جمله اهر و ارسباران می‌توانند نقش مؤثری ایفا کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.