مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر مطرح کرد؛

۶۶۰۰ مدرسه ویژه عشایر در کشور فعال است/ تحصیل ۲۱۰ هزار دانش‌آموز

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر گفت: شش هزار و ۶۴۳ مدرسه عشایر در کشور فعال است که از این تعداد پنج هزار و ۴۰۰ مدرسه در دوره ابتدایی و بقیه در دوره متوسطه اول و دوم هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد رضا سیفی ظهر پنجشنبه در دیدار با مسئولان آموزش و پرورش استان سمنان به میزبانی این اداره کل با بیان اینکه شش هزار و ۶۴۳ مدرسه عشایر در کشور فعال است که از این تعداد پنج هزار و ۴۰۰ مدرسه در دوره ابتدایی و بقیه در دوره متوسطه اول و دوم هستند، تاکید کرد: ۲۱۰ هزار دانش‌آموز در ۱۴ هزار کلاس درس مشغول تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه ۴۷ درصد از دانش آموزان عشایر کشور را دختران تشکیل می‌دهند، بیان کرد: در استان سمنان شش هزار و ۴۲۱ دانش‌آموز عشایری در ۳۶۹ کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش از افزایش ۱۰ درصدی پوشش تحصیلی دانش آموزان عشایر نیز خبر داد و بیان کرد: در دوران کرونا، آموزش‌ها در مدارس عشایری حضوری بوده است.

سیفی با بیان اینکه در مدارس عشایری استان سمنان خوشبختانه جذب نیروهای جدیدالورود را شاهد هستیم، گفت: توانمند سازی و ارتقای کیفیت آموزش در مدارس باید در دستور کار قرار گیرد از سوی دیگر مدارس روستایی و عشایری شهرستان میامی و منطقه بی ارجمند جز مناطق هدف در استان سمنان محسوب می‌شوند.

وی افزود: نرخ دانش آموزان عشایر دختر میامی و بی ارجمند از دوره ابتدایی به متوسطه نسبت به استان و کشور پایین‌تر است که با آگاه سازی خانواده‌ها و برطرف کردن بخشی از مشکلات، شاهد افزایش پوشش تحصیلی و جذب دانش آموزان دختر به دوره‌های تحصیلی بالاتر خواهیم بود.

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.