مدرسه خیرساز در روستای بَلَک زرآباد افتتاح شد

مدرسه خیرساز «مرحوم شیخ احمد خسروی» روستای بلک از توابع شهرستان زرآباد با حضور جمعی از خیران مدرسه‌ساز، نماینده نهاد مقام معظم رهبری در امور اهل سنت منطقه چابهار، دانش‌آموزان روستا و جمعی از معتمدان و اقشار مختلف زرآباد و کنارک افتتاح شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، وسیم بلوچ مدیر آموزش و پرورش کنارک و زرآباد در آیین افتتاح مدرسه شیخ احمد خسروی اظهار داشت:  مدرسه با زیربنای ۱۳۲ مترمربع و اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان با مشارکت گروه‌های جهادی راه سعادت، حدید و رسالات با پیگیری مرحوم شیخ احمد خسروی که چندی پیش بر اثر کرونا جان‌باخت، احداث شده است.

وسیم بلوچ افزود: روستای بلک از توابع شهرستان زرآباد ۱۰۰ خانوار جمعیت دارد و با افتتاح این مدرسه حدود ۵۰ دانش‌آموز از نعمت کلاس درس استاندارد بهره‌مند شدند.

وی بر مشارکت خیران و تخصیص اعتبارات دولتی برای استانداردسازی فضا‌های آموزشی تاکید کرد و بیان داشت: دانش‌آموزان این منطقه، مستعد تحصیل علم و دانش هستند و می‌طلبد نسبت به ساخت کلاس‌های درس استاندارد، امکانات سرمایشی و گرمایشی، اهدای لوازم‌التحریر و کیف و کفش دانش‌آموزان توجه کرد تا شاهد شکوفایی علمی فرزندان این خطه از کشورمان باشیم.

مدیر آموزش و پرورش کنارک و زرآباد ادامه داد: زرآباد بیش از ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد و هم‌اینک پنج هزار و ۶۵۰ دانش‌آموز در ۸۶ مدرسه این شهرستان مشغول تحصیل هستند.

وی تصریح کرد: سرانه فضای آموزشی در زرآباد و کنارک حدود سه متر و ۵۷ سانتی مترمربع به ازای هر دانش‌آموز است که برای رسیدن به استاندارد (هشت مترمربع) بیش از چهارمترمربع فضای آموزشی به ازای هر دانش‌آموز نیاز است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار