ساخت بیش از ۵۰ مدرسه توسط خیر ارجمند مطهری اصل در سیستان و بلوچستان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: خیر نیک اندیش مدرسه ساز غلامحسین مطهری اصل، ۵۰ مدرسه در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان ساخته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سرحدی نیا مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان  در مراسم افتتاح و بهره برداری از مدرسه ۱۲ کلاسه زنده یاد سالار سیرجانی مهر شهر زاهدان، گفت: خیر نیک اندیش مدرسه ساز غلامحسین مطهری اصل، ۵۰ مدرسه در نقاط مختلف استان سیستان و بلوچستان ساخته است و مدرسه‌ای که امروز افتتاح شد پنجاهمین مدرسه‌ی این خیر است.

وی ضمن قدردانی از اهتمام این خیر نیک اندیش، افزود: ایشان تعداد ۳۳۰ کلاس درس در استان در قالب ۵۰ مدرسه تمام خیری در شهر‌های مختلف از جنوب تا شمال استان احداث کرده است.

سرحدی  نیا با اشاره به اینکه این خیر هیچ کدام از مدارس را به نام خود نامگذاری نکرده است، ادامه داد: مدارس سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی، زنده یاد حافظی پدر مدرسه سازی ایران، سالار سیرجانی اولین خیر مدرسه ساز سیستان و بلوچستان، شهدای سلامت و ... از جمله مدارس این خیر است.
مدیرکل نوسازی مدارس استان اظهار داشت: مهر شهر یکی از پرتراکم‌ترین مناطق شهری زاهدان از نظر جمعیت دانش آموزی است که احداث مدرسه در آن با کمک خیران بسیار ضروری بود، لذا مدرسه ۱۲ کلاسه سالار سیرجانی مهر شهر زاهدان، با متراژ ۱۳۲۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال در این مکان ساخته شد.
وی همچنین ادامه داد: فرزندان آقای مطهری نیز در استان چندین مدرسه را در حال احداث دارند که مدرسه ۶ کلاسه ملوک امیدنیا در روستای دهپابید شهرستان تفتان امروز با حضور فرزندشان افتتاح خواهد شد.
ابوذر نخعی فرماندار شهرستان زاهدان نیز در این مراسم گفت: مردم فهیم استان سیستان و بلوچستان، نیکوکارانی را که عمر و زندگی خود را وقف بالابردن و ارتقاء دانش این کشور قرار داده اند، فراموش نخواهند کرد.
وی ساخت مدرسه در سیستان و بلوچستان را گامی بسیار بزرگ برشمرد و افزود: با توجه به اینکه استاندارد‌های آموزشی استان ما نسبت به استاندارد‌های آموزشی کشور فاصله دارد، باید همه ما در جهت ارتقاء علم و توسعه دانش در میهمن اسلامی مان تلاش کنیم.
فرماندار شهرستان زاهدان همچنین گفت: جمعیتی که در منطقه مهر شهر زاهدان زندگی می‌کنند، برابر اصول تقسیمات کشوری به اندازه یک شهرستان است.
گفتنی است اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان در حال حاضر بیش از ۳۸۰ پروژه مدرسه سازی خیری، دولتی و مشارکتی با تعداد یک هزار و ۷۸۲ کلاس درس و زیربنای ۲۵۴ هزار و ۸۱۳ متر مربع در سطح استان در حال احداث دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار