استاندار سیستان و بلوچستان :

قرارگاه عملیاتی خیرین در سیستان و بلوچستان تشکیل شود

مدرس خیابانی گفت: با هدف توسعه زیرساخت‌های استان قرارگاه عملیاتی خیرین، بنیاد‌ها و گروه‌های جهادی با محوریت بنیاد ملی هاسب تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،حسین مدرس‌خیابانی  استاندار سیستان و بلوچستان در نشست با واعظ مهدوی مدیرعامل بنیاد ملی همدلان آینده‌نگر سیستان و بلوچستان (هاسب) گفت: دارا بودن ۱۱/۵ درصد از وسعت کل کشور و پراکندگی جمعیتی باعث شده که استان در شاخص‌های توسعه عقب بماند.

وی افزود: در حوزه تامین زیرساخت‌ها و توسعه فضا‌های بهداشتی و آموزشی، آبرسانی و اشتغالزایی باید از ظرفیت قرارگاه عملیاتی خیرین که مجموعه‌ای از ستاد فرمان اجرایی حضرت امام، بنیاد برکت، بنیاد احسان و گروه‌های جهادی است استفاده و با استفاده از ظرفیت این گروه‌ها کمبود‌ها در حوزه فضا‌های آموزشی و بهداشتی را مرتفع کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: فهرست مدارس نیمه تمام و همچنین روستا‌های نیازمند آبرسانی مشخص و از ظرفیت این قرارگاه استفاده شود.

مدیرعامل بنیاد ملی هاسب نیز در این نشست اظهار داشت: بر اساس وضعیت شاخص‌های توسعه‌ای استان به دنبال این هستیم که با استفاده از توان دولت، بخش خصوصی و خیرین هاسب این شاخص‌ها را ارتقا دهیم.

واعظ مهدوی ادامه داد: در حوزه توسعه فضا‌های آموزشی و استانداردسازی مطالعه در استان انجام شده که نتیجه این مطالعه در قالب ۳۰ جلد سند سازی شده و نیاز‌های آموزشی و نقطه یابی آن روستا به روستا مشخص شده و هر خیر مدرسه سازی که تصمیم به ساخت مدرسه دارد به نقطه مورد نیاز هدایت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشتی ۲۰۰ خانه بهداشت در سطح استان کمبود داریم که پیشنهاد می‌شود یک سوم هزینه ساخت را خیرین، یک سوم از محل اعتبارات استانی و یک سوم را بخش خصوصی تامین کند..

وی همچنین در خصوص سایر فعالیت‌های این بنیاد گفت: کارخانجات و مراکز تولید راکد در استان شناسایی شده و به آن‌ها برای رفع مشکل کمک شده تا به مدار فعالیت بازگردند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار